How lovely.

Jag har precis kommit hem från en utekväll på GG och jag känner mig Så.. harmonisk, tillfreds och ja, glad!
Men vi tar det från början..

Igår åkte jag och Åsa till torp när jag slutat jobbet och shoppade loss. Spenderade liite mycket pengar, men det var det värt när resultatet av min uppiffning för kvällen var klar. Jag hade min nya klänning (hör och häpna!) strumpbyxor och nya skor och jag var så jäkla fin! =D Jag och Åsa möttes hos Johan där vi satt och drack innan vi gick ner till Cheers. Hela kvällen var lugn och skön och vi var på precis samma humör och i samma alkoholnivå ^^ Ja, inte Johan och Ulf iof, dom låg ett antal snäpp högre upp.. Men det var en riktigt bra kväll.

Idag har jag haft urbota tråkigt hela dagen, har verkligen inte gjort någonting! Ja, okej, diskat.. wow... Skulle storhandlat med Krille men det blev inget med det heller.
Tillslut var klockan så mycket att jag kunde börja göra mig lite iordning. Och jag måste säga att jag blev nöjd med dagens resultat också. Inte lika mycket som igår, men det slog faktiskt det mesta. ;P
Kvart i elva bar det av neråt. Träffade Kicki på väg hem från jobbet som berättade om Johans kalasfylla igår. Tydligen hade han gått från McD till spara på 10 minuter och visste inte hur han skulle ta sig hem, så Kicki fick snällt sätta sig i bilen kvart i tre och hämta honom. Haha..
När vi sen kom in på GG var det knappt en människa där. Kvart över elva ungefär. Men efter en stund kom alla på en gång och det blev fullt i gruvan. Träffade inte så många människor jag kände, men det gjorde inte så mycket. Jag trivdes som fisken i vattnet och även när vi var tysta så gjorde det ingenting.. Saker och ting kändes bra i alla fall!
Visserligen fanns det "folk" där som upptog mina "sinnen" vid flera (okej, många) tillfällen och som alltid verkade vara precis i närheten vart jag än befann mig. Men inte ett ord.
Jag vet inte om det var mitt "fel" efter sist gång när inte jag hälsade.. Men Hej kan man väl ändå kläcka ur sig. En ögonkontakt och en nick hade också räckt. Jag känner mig alldeles för dum för att hälsa först numera.
Träffade också ett trött gammalt "one night sov" som jag efterfestat med en gång och somnade hos. Ja, SOV, no more, no less.
Vid stängning promenerade jag och Åsa den lilla biten till McD för lite nattamat. När vi stog utanför och tog en hejdå-cigg kom Calle gående och pratade med oss, vilket resulterade i att jag fick sällskap till tureborg.
Det blev en jättetrevlig och rolig promenad hem med massor med prat och balansgång på parkeringsstaket.
Väl hemma nu så känner jag mig så tillfreds. Lugn och riktigt nöjd med livet.
Ja, vissa delar i alla fall. Allt kan ju tydligen inte vara bra på samma gång. =P Men men! Om man inte fokuserar på det dåliga så känns allt mycket bättre.
Nu återstår det att se vad morgondagen håller gömt för mig.


Kvällens partypinglor ^^

(Just det, [äinjel] betyder tydligen bäbis på finska. Haha! ;P)

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0