Ännu en helg avklarad

Well well. Det har varit en intressant helg. Det började i fredags när jag skulle gått ut med Jossan och hennes kompis som fyllde 20. Men kompisen backade ur och mina planer blev det ingenting med. Nu sysslolös så visste jag inte riktigt vad jag ville göra. Bjuden på en liten mysfest med ett par och ett ?nästan-par?. Hmm. femte hjulet.. woho! Eller inte. Inget emot dom personligen, men det blir alltid så, även när det inte är planerat. Tillslut struntade jag i det och gick dit iaf. Orka sitta hemma ensam en fredagskväll, nej. Vi hade ganska trevligt. Kändes lite segt ett tag, men när datorn kom fram och folk skrattade en del livades också stämningen upp ett snäpp.
Sen huxflux skulle vi gå till agassis. Det var ju inte planerat! Men självklart! Hällde upp det sista jag hade i en petflaska och iväg bar det. Vi kom dit strax innan 22, vilket var perfekt då ingen av oss hade fett med pengar. För mig blev iaf kvällen ute riktigt kul. Jag träffade gamla efterfestkamrater och gamla agassiskamrater jag inte sett på länge. Jag hade så pass trevligt att jag utan problem stannade kvar när mitt sällskap som vanligt tröttnade och gick innan jag ville gå! =)
När krogen stängde och alla skulle gå blev jag medbjuden på efterfest, vilken jag länge tvekade till om jag skulle med på. Speciellt eftersom den låg åt fel håll från mig sett. Men jag åkte ändå med och vi blev ett gäng. Två taxibilar iaf. Men drog vi också DjDoppler som brukar spela på agassis. Haha. Han var rätt rolig att festa med. =P Natten fortsatte och efter ett tag blev det strul mellan ett par som var där. Han gick hem och hon stannade. Sen fortsatte det när han skickade meddelanden och hon blev mer ledsen och förbannad. Tillslut gick hon och två till upp till parets lägenhet. Ja, en av dom skulle dit för att se om par-killen verkligen skulle slå ner honom. Så var vi färre kvar, några spelade gitarr och sjöng, jag var ganska trött vid det laget och satt mest och skrattade åt Gagge som var sig själv. ^^ Så blev klockan 7.15 och två till bestämde sig för att gå hem och fortsätta ha trevligt där. Kvar blev jag och två till. Jag fick dela säng och den tredje totaldäckade på soffan. Det var gott att ligga där och bara bli omhållen faktiskt. Somnade dock väldigt snabbt. Hade ju varit uppe drygt 25 timmar då..
Dagen efter var dötrött, vaknade typ halv elva.. =P Somnade om igen efter en stund och vaknade igen halv två tror jag. Då bestämde jag mig för att gå hem. Sagt och gjort, efter att ha brottats med mina kläder och fått dom på mig sa jag hejdå (blev tom avvinkad i hallen) och promenerade ner mot stan. På vägen ner kom jag på att jag träffat Per utanför krogen kvällen innan och han skulle sluta kl två.
Då styrde jag stegen mot gamol och timade min ankomst otroligt bra! Vi gick till försäkringskassan för att han skulle lämna in nåt papper och sen stog vi där och tjötade i säkert en halvtimme och jag försökte förgäves att få med honom som mat-sällskap. Det gick inte alls bra och när han gick hem och ingen av de jag försökt få ner för att äta med mig hade svarat gav jag upp och köpte med mig McD-skräp hem. Det var så jävla gott! När jag satte mig i soffan här hemma och började äta var det den första tuggan mat på 24 timmar.!
Sen la jag mig på soffan, satt vid datorn, kollade om folk skulle på hårdrockskväll och halvsov på soffan. När jag tillslut la mig i sängen kl 18.30 satte jag larm på 20, tänkte bara ta en tupplur och sen kolla igen om nån skulle ner på krogen. Men oj så jag vaknade när larmet ringde, stängde av det och somnade om på direkten igen! Sen sov jag till halv ett. (5 timmar) Gick upp, kokade korv, åt, såg på en halv film, gick och la mig igen (ca 03.15) och somnade ganska fort.. igen. Idag har jag vaknat några gånger, och somnat om igen, drömt konstiga drömmar om goda och onda vampyrer och kl 11 gick jag slutligen upp. Sammanlagt 13 timmar i sovande tillstånd. Behöver jag ens säga att jag behövde det..? Nu är det plötsligt söndag, bara sådär, och imorgon är det jobb igen. Dock utan några ungar, så vi får se vad jag ska hitta på på jobbet. Men strunt i det.
Idag har jag bara varit..
Skönt.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0