Glass och pengaströ

Dumleglassen är Jättegod!
I alla fall om man tycker om dumlekolor.
Mmm.. Fast glassen är bättre.

Jag har spenderat alldeles för mycket pengar idag, på saker jag egentligen inte behöver, men som antingen är gott eller bra att ha.
Förutom glassen då så blev det en hel del sanitetssaker som inte pojkar behöver. För detta var jag tvungen att gå till Kvantum eftersom dom bara har "mina" grejer där. (Knackade på hos Åsa på vägen, men hon hade nog hunnit springa till jobbet då =/ ) Så när jag ändå var där passade jag på att köpa en korsordstidning, nougattopping till glassen, diskgrejor och lite godis. Totalsumman landade på 274 kr..
Och innan dess hade jag varit på Hemtex och lämnat tillbaka hissgardinen som jag tänkte skulle få bort blänket i tvn. Det fungerade inte alls.. När jag kom ut från den affären hade jag istället köpt ett bäddset och ett underlakan till dubbelsängen. Men eftersom jag lämnade tillbaka gardinen gick jag bara 70 kr minus där.
På vägen ut ur gallionen fastnar mitt öga för en jättefin klänning inne på Lindex, så jag måste ju gå in och titta där också, ifall dom fått in något nytt. 3 underkläder rikare, men ytterligare 120 kr fattigare.
Såå.. summan av kardemumman, som dom så fint säger landade på 464 svenska riksdaler.
Det var inte alls var jag hade tänkt mig när jag glatt promenerade hemifrån med en 120 cm hissgardin i högsta hugg.

Å ja. Jag glömde ju berätta att jag började få skavsår av mina tofflor på vägen hem från Kvantum så jag gick barfota hela Hagarnevägen upp. Självklart fick jag istället ont i fotsulorna som inte alls är vana vid att gå på stekhet och stenhård asfalt.

Imorgon blir det landbadet med fritidsbarnen nästan hela dan.
Sen ska jag fika med en annan Åsa än vanligt innan jag kanske hinner hem och byta om inför bion som ska ses med systrarna bus. =) Narnia <3
Ja! Om jag på något mirakulöst sätt hinner ska jag fika med lilla storebror också ^^

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0