v. 30

I måndags åkte jag till Göteborg.
När tåget nått så långt som till Stenungsund blev det nåt fel, så nästan alla bytte till en buss som gick strax därpå. Jag kom på rätt fort så jag fick sittplats. =) Så kom det en kille och frågade om det var ledigt bredvid mig och satte sig.
Han frågade något om vad jag skulle göra i Gbg och sen pratade vi om allt möjligt under den timmen det tog att åka till Gbg i en överfull buss.
Hur go och glad som helst var han. 20 år från Stenungsund och låg i lumpen i Göteborg. Fräsch som attan dessutom. Det levde jag på en stund. ^^
Väl framme i Götet träffade jag mina farföräldrar och lunchade på nån restaurang på centralen. Äckligare hamburgare har jag nog aldrig ätit. Blää. --ät inte där--
Sen fick jag lite (not) pengar och begav mig till Nordstan och vidare ut på stan i jakt på kläder och skor.
Fick inte införskaffat så mycket, men en väldigt flickig blus, ett par überbilliga skor och lite smink blev det i alla fall. Ett par ömma fötter senare satte jag mig på bussen ut till Lilla Varholmen och den väntande färjan över till Hönö där mina morföräldrar hämtade mig. Väl framme på Fotö fick jag mumsgoda pannkakor á la mormor och umgicks lite med dem båda tills klockan blev senare. Nattafilmen blev Jane Austen's Emma.
Dagen efter började med packande av husvagnen eftersom dom skulle åka till Borås på OAS-konferensen. Jag passade på att åka med och hälsa på Tobbe och Christine innan dom ska flytta till Gbg.
Shoppade tills jag droppade =P Var ute på ett i princip stendött Harrys (tisdagskväll visserligen, men ändå!) och drack cider. Jag tyckte vi kunde gå när det enda ögongodiset på hela stället gick. Han var visst från Estonia...
Någon som inser det roliga?? Haha.
Dagen efter var slapp fram tills vi skulle åka till Knalleland igen och tiden bara försvann.
Jag åkte hem vid fyra och landade innanför dörren typ kvart över sju. Trött som bara den, men ner på fjorden bar det efter en välbehövlig dusch och påmålat ansikte.
Hamnade på Harry's här med tillslut och pratade med Henke som stog i baren tills han slutade och började dricka öl med oss. =)
Hemfärden ägde rum runt ett och väl hemma kunde jag inte somna utan satt framför den här saken tills klockan var över sex på morgonen..
Idag har jag vaknat kvart i elva av telefonen och sen halv två när jag skulle börja tvätta.

Ikväll blir det Fjorden igen och kl 21 ska jag se på Joakim Och Joel. =D
Lovely.
Come Join!

Reflektioner
Pauline

Haha Balthora!!!^^ kram i sommarvärmen=)

2008-07-25 @ 15:55:21

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0