Midsommar och Ninjainatt

Torsdag:
Fick god mat på jobbgrejen, som visade sig vara en pensionsavtackning. Jag åt massor med jordgubbar, vindruvor och Färsk Ananas <3 Gick hem till Pillis efteråt och följde med honom och Erik till cactus. En sväng till systemet och tillbaka upp. Träffade Kia, en gammal bekant från arbetsträningen på Fredriksberg och pratade en stund. Hos Pillis var det slappt. Och blev ännu slappare. Erik gick hem och Pillis spelade bilspel på datorn.
Sen bestämde vi oss för att baka kanelbullar hemma hos mig. Handlade lite på willys och sen satte jag igång. Fick lite hjälp med uppmätning av mjöl och degarbetning.. Men, när degen stog och jäste var det en liten jäkel som somnade på min säng. ^^ Så jag fick fixa resten av bakningen själv och han vaknade så klart lagom till att bullarna var klara. Sen spelade vi lite gitarr. Jag på en riktig och Pillis på nåt GuitarHero-grejs han laddade ner till min dator. Johnny Rocketfingers blev det sedan, och kvällen (natten/morgonen) avslutades med att titta igenom alla 12 avsnitt av Ninjai - the little ninja. <-- Brabra.
Han åkte hem typ tjugo i fyra och jag somnade väl nästan på helslaget.

Fredag:
Vaknade 12 av att jag fick sms av Linda som sa att dom skulle komma till Vinkel i alla fall. =) Sen var det slappt och lugnt. Gjorde mig iordning, försökte och misslyckades med att komma på en lösning till kransproblemet med Malin och gick tillslut ner till stan. Självklart. ! !! Fick jag skoskav igen. Ett helt nytt! Som gör sketont. Fortfarande..
Pauline ringde mig när jag kommit nedanför backen här och vi pratade tills jag nästan var framme hos Vinkel. =) Väl där var det Jättevarmt! Det var bara att öppna en kall cider på en gång. Maten jag trodde jag skulle få när jag kom dit fick jag vänta på i ungefär tre timmar. =P Men det var gott som attan, som tur var!
Folk droppade in och alkoholen droppade ner i strupar och ut i blodomloppet, vilket syntes mer på vissa än andra. Vi lekte massor "Jag har aldrig.." och hade riktigt trevligt hela kvällen. Nån gång bestämde vi oss för att gå hem. Johnny, Calle, Baloo och jag. Calle blev rädd för skuggor och räddade oss alla genom att går först och lysa upp vägen med sin mobiltelefon.. Baloo gick hem till sig och vi resterande gick upp till min lägenhet och satte oss i köket med te, bullar och dåliga skämt. Ganska snart var det dags för sängen, men självklart kunde jag inte somna hur trött jag än var, så det blev inte så mycket sömn för min del. Däremot hördes det en del snarkningar från soffan. Haha.
Midsommarbilder Midsommarbilder Midsommarbilder Midsommarbilder Midsommarbilder

Lördag:
Vaknade alldeles för tidigt, svinhungrig! Jag hade kunnat äta en hel häst om jag haft kraft nog att slakta, stycka och grilla den. ;P Istället fick jag vänta tills Johnny och Calle kommit till liv och vi kunde beställa hemkörning. Kebabsallad.. <3 Mmm.. SÅ gott!
Vi satt i sofforna och kollade på en indisk musikal på Nrk1. Inte alltid så lätt att hänga med i vad dom sa när det är indiskt tal och norsk text. =P Och låtarna var inte ens textade.. Men den var ganska bra ändå. Det fanns iaf en scen som var så klockren.
En flicka möter en pojke utanför hans skola och ber om ursäkt för att hon förolämpade och slog till honom dagen innan...
Hon: Då är vi kvitt nu!
Han: Nej, det är vi inte. Du slog mig.
Hon: Ska du slå mig då?
Han: För att det ska bli rättvist, ja.
Hon: Men du kan ju inte slå en tjej!
Han: Jo det kan jag.
Hon: Slå mig då. SLÅ MIG!!
*skolklockan ringer*
Han: Nej, jag hinner inte, och så vill jag inte bli smutsig om handen.

Jag och Calle, som var dom som inte somnat just då, skrattade som små troll. ^^
Efter en stund gick dom neråt stan igen för att hämta allt som Johnny glömt hos Vinkel kvällen innan och nu sitter jag här alldeles allena. Musikalen varade i säkert tre timmar, men nästan samma låt hela tiden.. Haha.
Så vad ska man hitta på idag, tro?
Jag har inga planer alls.

Nu blir det i alla fall soffan en stund.
Love, y'all.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0