Trött

Nu är jag trött. Vänt på dygnet har jag lyckats göra på bara en dag, så tänkte jag försöka ändra tillbaka lite idag. Men man blir ju så förbenat trött när man vaknar innan man skulle.

I går var mys.
Först satte vi oss vid ån och blev attackerade av helvetesmyggen och knotten. Tillslut gick vi till en bänk en bit upp, men då kom dom dit också... Så vi gick hem till mig. Satt och tjötade och hade trevligt, nyktert för en gångs skull. Lite allsång med Maggie på guitaren var jättemysigt. När alla andra hade gått kollade jag och Åsa på Aladdin. Den är så underbar! Finns SÅ många citat att ta från den filmen ^^ Sen satte jag mig och läste både roliga och dåliga humor-saker från skrattnet samtidigt som jag underhöll Ted via msn när han jobbade. Åsa blev hämtad av Johan och hans chef vid sex-halv sju på morgonen och då la jag mig för "natten". Tänkte att jag skulle ställa klockan  och gå upp vid 12 iaf, men jag somnade så klart om och vaknade en timme senare. Nu är det solsken och hetta igen. *pust*

I torsdags var jag och firade min syssling som tog studenten. Det var gott att träffa lite av familjen igen, även om min mamma hemskt gärna hade fått vara med också.. För jag saknar henne massor...
I alla fall så var vi ute i Munkedal och kalasade på lasagne med sallad, glass med bär och gräddtårta. Jag kände mig som en ballong när jag och Krille åkte tillbaka till stan vid nio. På vägen hem blev jag inbjuden till en fest hemma hos Maud på myntet. Tja, varför inte?
Så jag kom hem, fixade iordning mig lite och satte mig på bussen. Mötte Åsa vid kampenhof och åkte med 12an upp. Blev attackerade av ännu fler mygg än igår när vi väntade på Natta som skulle möta oss. Det var hemskt! När vi kom upp satt redan Mauds bror, Jocke, Malin och Whizkas där. Fler än så blev vi inte och vi pratade och jag tyckte det var jättekul att träffa whizkas igen. Det är konstigt när man inte inser att man saknat en människa förrän man träffar den igen. ^^
Vi lekte "Jag har aldrig" och Jocke sa nog det mest minnansvärda på hela kvällen. Med inlevelse och på Fullt allvar ställer han påståendet "Jag har aldrig Någonsin i Hela mitt liv velat vara en fiskmås" varpå han höjer ölen och dricker. Hahah!
Vid fyra någon gång åkte delade jag och Åsa på en taxi. Dom släppte av mig vid agneberg och jag mötte två lagom förfriskade pojkar när jag, så klart, nästan var hemma. Dom ville följa med mig hem och se på film eller nåt, för dom frös och orkade inte gå hem ända till kvantum. Ånej.. Det var inte så trevligt, speciellt inte när den ene försökte få tag och krama mig eller nåt sånt och jag fick backa ut i vägen för att komma undan, men det gick bra som tur var. Den andre verkade fatta vinken..

Nu ska jag nog försöka få mig något i magen, men jag vill v e r k l i g e n inte ställa mig och laga nån varm mat.. Jaja, äta bör Lena, annars dör Lena (mycket fortare än alla andra).
"Ett steg före min hunger
Ett sving före mitt svärd
Jag stjäl bara sånt som jag är värd" ljuder i mitt huvud. ^^

"Jag är trött på att spela Biiiroll!" =P

Idag blir det kanske grillning. Vi får se..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0