babylove

Det fanns faktiskt en lucka i molnigheten. Den öppnade sig lite smått och sen fanns det människor där som hjälpte mig att blåsa bort mer och mer.
Jag är inte molnfri, men det finns många fler solchanser. =)

Misja var den första. Hon ringde mig i ondags och sa att vi skulle ses. Det var ingen fråga ens.
Väntade på bryggeriet och då passade en whizkas på att flyga in i mitt liv! Har inte träffart honom på riktigt länge så det var kul att få pratat en stund. Sen kom Misja infarandes som den virvelvind hon är och damp ner i mitt knä med en bamsekram endast avsedd för mig.
Lite mer prat med folk som var där och efter en snabbvisit på willys traskade vi hem till mig och lagade mat. Efter maten blev det en sväng ner i tvättstugan och sen popcorn, choklad, vindruvor och äpplen framför Die Hard 4.0. Filmen slutade precis lagom så vi hann se Greys kl 21. Lite Fråga Olle och Playboykaniner hanns också med innan jag visade henne klippet med Achmed the dead terrorist på youtube och vi skrattade så vi grät!
Sen skulle vi sova, och då vi båda var riktigt trötta så var det inte så krångligt som det brukar vara...

Igår var jag nere hos kuratorn efter jobbet och det var ju inte strålglans som sken ur mina ögon direkt..
Som tur var skulle jag träffa Åsa efter nån timme så jag satte mig med en bok och väntade. Försökte boka om min spelkväll med Nour, men han kunde inte idag så det blev av igår ändå. Fick iaf suttit och pratat med Åsa en stund på pingvin. Det är så skönt att prata med henne (med dig, gumman). Även om vi inte pratar om någonting egentligen så känner jag mig nästan alltid lite lättare efteråt. Så var även fallet igår.
Lite motigt var det att efter maten lämna henne igen och gå hem för att hämta noter, men det var ändå bra att jag gjorde det. För den tredje molnblåsaren var ju Nour. Vi åkte till musikskolan (ja, han är tydligen för fin för att gå) vilket iof inte skadade mig heller, och spenderade två härliga timmar med att spela och sjunga (iof bara jag på den biten, "killar sjunger inte" =P). Enligt honom själv kunde han spela allt! Men bara det han kunde då så klart.
Jag tycker han är massa bättre än mig på att spela och jag vill också kunna spela som han gör, men han sa att han ville kunna spela som jag gör också.., vilket jag inte riktigt kan förstå eftersom jag i princip bara kompar mig själv när jag sjunger. Iaf, han var väldigt duktig och jag fann mig själv sitta och njuta av melodierna som strömmade ut pianot när han satt framför det.
När vi gick tillbaka till bilen kände jag än en gång hur stegen var lite lättare, trots att klockan var halv elva och jag borde gått och lagt mig då.

Kom mig iaf hem efter en snabb omväg via shell och ramlade bums i säng med min bok som tog slut väldigt fort.
När lampan släcktes, somnade jag.

Idag är det fredag. Alldeles lagom mycket att göra på jobbet och nu ska klockan bli 18 så Åsa får sluta jobbet. Efter det så ska det bli sent och sen ska det bli lördag så jag får gå till GG och se Lillasyster och uppleva min första "hårdrocksgruva" någonsin!

Om man bortser från imorgon kväll så längtar jag redan till nästa helg då man är ledig fyra långa härliga påskdagar..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0