Drömmar

Inatt drömde jag om Johnny Depp..
Jag drömde att han och jag var på samma fest, hos någon jag kände. Det hände i samma veva som att jag sa upp min lägenhet och flyttade ihop med Jossan och någon mer tjej. Jag ångrade mig som faan och ville inget annat än att ha tillbaka min lägenhet, fastän det nu var omöjligt. Så då var vi på fest hemma hos oss istället. Med Johnny där. Han var jättetrevlig, om än lite konstig. Men det är ju inget oväntat. Han drack inte så mycket först, men när alla andra började röka gräs så gick han och jag in i köket och shottade dålig turkisk peppar. Sen blev vi kvar där och pratade tills några av de andra kom in och tog min plats, vilket gjorde mig så ledsen att jag gick in i sovrummet och sängen som var helt obäddad och satte mig där. Då kom Jocke in med massa hundar och barn.. o.0 En av hundarna hade jättesträv med med inslag av guld i den. Sen försvann dom ett tag och så bestämde jag mig för att gå tillbaka till festen i köket. Då tittade Johhny på mig, log ett snett leende samtidigt som han höjde ögonbrynet. Jag log tillbaka och då övergick hans till ett riktigt leende och han reste sig upp och gick ut på verandan. Jag, och alla andra, blev kvar inn en liten stund, men sen blev jag nyfiken och följde efter. Då har han hängt upp sig i en snara på vårat verandradäck och när alla kommer ut så börjar han prata. Högt och tydligt. Han hade inte snaran så högt upp eller hårt att han skulle kunna dö, men den satt ändå åt lite.
Efter det minns jag inte så mycket. Minnet bleknar ju mer jag skriver här, men jag tror att jag var kär i Johnny. Inte filmstjärnedyrkankär utan kär på riktigt.

Jag älskar när jag minns såna här konsiga drömmar, och hur man sen kan dra paraleller med vad man var med om dagen innan.
Allt stämmer ju inte, men mycket av det!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0