Impulsivt!

Igår blev en sån där impulsiv kväll.
Jag hade bara tänkt att Sofie och hennes pojkvän PP skulle komma upp och dricka lite kaffe och sitta och tjöta en timme eller två, men då knäcker dom varsin öl eftersom dom tänkt gå ut på kvällen sen.
Sofie vill träffa mer folk härifrån när hon faktiskt är här och hälsar på. Så vi får upp Krishna och Pierre, som visar sig vara en gammal vän till PP, och Koma. Alla dricker utom jag som ska spara allt tills imorgon (idag). Tillslut ger jag mig och öppnar en (1) cider. =P Sen blir klockan nio och Sofie och PP bestämmer sig för att inte alls gå ut, utan ska ner och träffa Jox och nån mer och åka tillbaka till Gbg istället.
Alla vill fortfarande gå ut och nån ringer hit Philip. Efter ett tag till så ska Pierre och Krishna gå hem och äta innan dom drar ner på stan. Vi tre som är kvar bestämmer oss för att gå då, så sammanstrålar vi nere på Harrys senare.
Sagt och gjort, vi går ner, eller rättare sagt halkar ner och hälsar på sötÅsa och Johan på Cheers som ser nästan helt tomt ut, innan vi går ner till Harrys som, hör och häpna, inte hade nåt inträde! In går vi och jag får en sambuca och en cider av Koma. Sitter och tjötar lite, ser ett par bekanta ansikten.. Och sen blir någon arg, sur och grinig, för att de två som skulle äta dissar oss alla tre och stannar hemma. Vad det berodde på fick jag aldrig riktigt klart för mig, men så var det. Jag behöver inte namnge den som blev arg, det känns rätt självskrivet ändå.
När klockan slått ett går vi hemåt igen och Koma känner sig lite hungrig och beställer mat till oss på vägen. Sex (6!) kebab med mos och varsin halvliters dricka. Två var... o.0 "En till ikväll och en imorgon!" Haha.
Promenad hemåt, väldigt skönt att slippa gå ensam och sen skiljdes vi åt vid backen, med vaga svar på om dom båda pojkarna skulle komma imorgon (ikväll). =P

Ikväll blir det party.
Här.
Jag hoppas på det bästa.
^^

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0