Påskafton

Lördagen började med ett alldeles för tidig uppvaknande av solsken på mina ögonlock, men men, så kan det vara. Trots detta var jag ändå sen till torget för att träffa mina morföräldrar.. Som tur var åkte dom delvis hit för att se på passionsspelet så jag kom ner lagom till att det var slut.
Då träffade vi lite mer människor från familjen och åkte upp till Krille på vindfället. Där bjöds vi med frusna kinder på varm och matig soppa och kaffe och kaka till efterrätt. Det var jättemysigt, vilket resulterade i att vi blev kvar några timmar innan mormor och morfar skulle hälsa på mormors syster. Dom körde hem mig först så klart, och lämnade kakor (mormors bästa!) och 1½ äggost (!) som jag skulle ha att bjuda på på kvällen. Hon är för go min mormor. <3
(Mormor och morfar)

Sen lämnade dom mig till mina förberedelser för kvällen. Jag plockade undan lite och fixade, men det mesta hade jag redan städat bort, så jag fastnade -så klart- framför datorn och glömde bort tiden och att jag inte sminkat mig eller bytt om när zlet ringde på. =P Sen kom Vinkel strax efteråt och berättade massor om sin Thailandsresa!
Lite senare kom Johan; Vinkels syssling, Jimmy och Liz. Och ännu en stund senare droppade det in mer och mer folk tills lokalerna var lagom fyllda med härligt folk jag känner. =)


http://ainjel.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1206140401&id=183201774

Partyt fortsatte hela kvällen, med inslag som hångelkalas i köket, dans i vardagsrummet, brottning i sängen (jag vann!) och äggostätande. ^^ Vid halv fyra var vi 6 stycken kvar och inte förrän nästan halv sex på morgonen gick de sista partydjuren hemåt, till sängen och morgondagens väntande huvudvärk..
Jag ramlade i sängen när dörren stängdes igen och vaknade vid tio dagen efter. Tack för den!
Upp och städa, plocka bort, hälla ur, torka av och diska. Allt som allt tog det nästan två timmar och då dammsög jag inte ens. =P Iof var farten allt skedde i kanske inte på högsta växeln precis...

Resten av dagen igår gick åt till att vara trött, prata lite med folk och äta skräpmat i min ensamhet.
Borde däckat tidigt, men jag somnade inte förrän vid ett och vaknade halv elva ungefär. Jaja, sova kan man göra när man är död, eller vad är det dom säger..

Idag är det många kansken, Misja kanske skulle komma hit en sväng, och jag skulle kanske fika med Kicki nån gång idag. =P Vi får väl se vad som händer!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0