Söndag

Såg precis en kommentar om att någon kände sig ensam idag... Vem i hela singelvärlden känner sig inte ensam en söndagskväll..? I'm one of them, no doubt..
Men va fan, det är väl bara att ringa nån, sätta sig vid datorn, framför tvn eller krypa ner i sängen med en bra bok. Måndagen är inte långt borta med alla sina måsten och förpliktelser, jag lovar!

Igår var en nykter dag.
Jag låg hemma hela dagen och slappade framför dumburken. Orkade inte ens laga nån mat, så det blev korv med bröd till middag. Inte förrän vid åtta någon gång piggnade jag till och duschade mig till väldoft och började sakta med säkert göra mig iordning. Var klar alldeles för tidigt, vilket resulterade i en lite stunds egocentism (?) med kameran. Vid tio ringde tillslut Åsa och jag gick ner och mötte henne för sen-sen middag på McD. Efter detta intag av onyttigheter gick vi ett varv på stan och konstaterade att vi inte skulle gå in på cheers den kvällen. Promenerade ner för kungsgatan igen och bort till museiparken som var vattenfylld och båtarna såg ut som om de lika gäna kunnat lega på land. Samma sak var det i badhusparken. Tråkigt nog hade jag inte kameran med mig så jag kunde dokumentera allt, men men. Det kommer säkerligen fler tillfällen. =P
Tillslut hamnade vi vid bryggeriet och står och pratar om allt och ingenting i dryga 1½ timme. Utomhus! I iskylan.. Men det var väldigt trevligt och när vi började prata om refrängen kom en drös med lajvare ut från värmen. Dom stog med oss i ett par minuter innan alla försvann igen och jag och Åsa stog ensamma kvar. Ingen av oss med skjuts konstigt nog..
Förresten köpte han 2 stora lådor med öl, för att dom små var slut!
Det fick vi bekräftat för oss av en väl förfriskad man som höll oss sällskap en stund innan han ranglade vidare hemåt.. Haha. Han var riktigt charmig, om än lite väl närgången...

Idag har också varit en slappdag. Jag har sett på "supersugen" (vad då porrfilmsnamn!). Den var inte alls vad jag hade tänkt mig. Blev riktigt besviken..
Jag har lagat mat, på rikigt! Potatismos, köttbullar, sås och lingon. Mums! Denna tös är grym på potatismos. Iaf enligt mig själv. ^^
Sen låg jag i soffan och suktade efter Vin Diesel i the fast and the furious. Now that's one hot hunk of beef! ;D

Det är lite lustigt med vilken typ av killar man tittar på och vilken typ man tillslut hamnar ihop med. I mitt fall iaf, är det typ motsatser. Jag har en benägenhet att falla för smala och gärna spinkiga, ganska långa killar. Ja, dem är iaf längre än mina 168 centimetrar. Vilket i sin tur inte är så svårt att slå... Fördelen är att man kan ha högklackat utan att bli längre än killen. Hehe! Ja, iaf.. Jag faller för smala, långa killar. Tänker jag tillbaka kan jag inte komma på mer än en (1) av mina förälskelser eller kärlekar som inte varit byggd på samma sätt.
Tossigt.. Undrar varför det är så. Att man ofta dras till en typ av människa. Jag kan ju inte säga att jag gör det medvetet..

Åsa förtjänar en liten shout-out för att hon är så bäst och go och klurar på mina problem även när jag inte är med!
Puss på dig gumman. =D

Reflektioner
Åsis Påsis

naaaw va du e go..=)
va ska vi hitta på för bus i dag ?
puss

2008-03-03 @ 08:54:30

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0