Intervju

..det har jag haft idag.
I vänersborg.
På komvux.
För utbildningen jag vill komma in på.
Minns du?

Jag hade en hemsk dag igår. Solfanskapet sken och gjorde det jättevarmt i lägenheten.
Jag hade en sån där dag när jag nös konstant. Förmodligen utlöstes det av floderna som forsade genom ögonen och näsan strax innan. Jag gick och la mig klockan nio. Helt slut i både kroppen och huvudet.
Fick aldrig pratat med mamma, för så fort jag började prata så nös jag ännu värre..
Under natten vaknade jag flera gånger..
05.25 gick jag upp och duschade. Som tur var hade nysningarna flugit sin kos och jag kunde andas normalt igen.
Vid 07 gick jag ner till kampenhof och en halvtimme senare gick bussen till vänersborg. Letade mig fram till komvux och kom tillslut in på intervjun. Det gick väl.. bra? Eller..? Jag vet inte...
Satt och väntade på det oerhört spännande "Vänersborgs resecentrum" i 40 minuter innan bussen kom och tog mig hem igen. När jag satt på bussen blev jag så trött att jag höll på att somna flera gånger. Samma sak på vägen till jobbet.
Nu sitter jag här, trött som ett as och jätteirriterad över unghelvetena som rycker i dörren konstant när dom inte, som nu, är här inne och skriker och totalt kör över läraren som inte har en susning.
Kl 16 ska jag iväg till sjukhuset. Jag har inget busskort och jag vill bara gå hem och lägga mig.
Men neej då, jag får gå ner till stan och vänta en knapp timme och sen gå hela vägen hem därifrån. På tom mage.
Pengarna kommer ju inte förrän imorgon..
Dessutom är jag hungrig redan nu. Tur att det snart är lunch..

Malin, du är så go.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0