Långhelg

Det har varit underbart att ha varit ledig så här länge.. och det är inte slut än! Det är faktiskt en hel dag kvar. ^^
I torsdags kom jag mig iväg till släktträffen tillslut och det var jättemysigt ! Visserligen var jag rätt trött och jag blev dyngsur och uppenbarade mig liknande en dränkt katt efter långpromenaden när maten sjunkit lite. Men en liten handduk och lite kakor fixade biffen. =)
När jag väl kom hem vid halv nio var jag för trött för att orka göra någonting. Tänkte gå och lägga mig rätt tidigt och sova jättelänge, men fastnade såklart framför tvn och kom inte i säng förrän ettiden.
Upp & hoppa vid elva och lite senare på fredagen mötte jag Åsa i stan och handlade förnödigheter inför kvällen och den stundande middagen.
Jag fixade ihop potatismos och så blev det köttbullar, brunsås och lingon till. Hur gott som helst! Och självklart blev det typ en portion mos över när vi var sprickfärdiga.. Haha.
Vi bjöd lite folk att komma på kvällen men när vi inte fått ett enda svar på hela dan så trodde vi att det itne skulle komma någon mer än malin och niklas. döm om vår förvåning när johan ringer på dörren med ölkassen i högsta hugg! sen kom pierre & natta, vinkel johan magnus koma flip jimmy och liz + 3 till som jag inte kände!
Det blev en alldeles underbar fest och jag hade jätteroligt! =D I säng kom jag inte förrän halv sju nån gång.. Då skulle det dessutom sova två personer till där. Varav en snarkade som fan. Haha.
Klockan elva ringer Åsas larm och vi vaknar. Vill inte gå upp, men jag skulle tvätta halv tolv så till sist blev man så illa tvungen.. Hela dagen har spenderats i sofforna här, kollandes på tv och Boondock Saints. Extramaterialet till den filmen är SÅ klockrent! Underbart !
Plötsligt får Åsa ett brutalt uppvaknande ur bakfyllans ljuva melankoli när hon inser att hon skulle jobba idag. Stackarn! Och iväg rusade hon.
 Jag ställde mig och diskade alla mina glas från gårdagens användande och både dammsög och torkade golven här hemma. Nu är jag nyduschad och ska snart breda ut mig ordentligt mellan nytvättade lakan i min underbara säng. Det är kärlek! <3

På tal om kärlek har jag en ny idol.
Tay Zonday.
Han är alldeles bäst. ^^ Här kan du se honom sjunga sin smashit "Chocolate Rain"
http://www.youtube.com/watch?v=EwTZ2xpQwpA

Nej, klockan är halv tolv.. Jag har varit uppe i 12 timmar efter att ha sovit 3-4...
Dags att nana, gumman?
Ja, tack.

Pusshej!

Reflektioner
Henke

grymt skönt me långhelg :D jag var lite sjuk i 2 veckor nästan och dethär var exakt va jag behövde :)

2008-05-03 @ 23:35:52
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Titti

Fin blogg du har :)

2008-05-03 @ 23:45:02
URL: http://tittisegen.blogg.se

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0