Muahaha!

Igår var jag på party hos Mupp med några folk. Typ.. ja, Mupp då. och Pierre. Och Albano, Jox, Beccis, Per, Johanna, Mattias och Stompf. Som nästan alltid på fester så var det rätt segt i början. Sen kom pratkvarnarna igång och med dom ölspelet. Det när man kastar ett ciggpaket.
Det fungerar såhär:
Hamnar ciggpaketet på den smala långsidan så får man ge bort 6 klunkar till någon. Sen får man fortsätta och lyckas man då är det 12 klunkar, sen 24, 48, osv. Men! Om du gett bort t.ex. 12 klunkar och kastar igen och paketet lägger sig platt på bordet så får du själv dricka 24 klunkar. Och man får sluta kasta när man vill, men då är man en mes. =P
Ställer sig paketet på den smala kortsidan, får kastaren hitta på en regel som alla måste följa. Annars blir det straffklunkar, hur många beror på regelskaparen.
Vi hade hur många relger som helst i slutet.
  • Man fick inte säga ordet "klunkar". Straff 20 klunkar.
  • Man skulle säga skål innan man drack, varje gång. Straff 30 klunkar.
  • Man fick inte peka på någon med pekfingret. Straff 30 klunkar.
  • När man var klar med drickandet, skulle man sätta handen i sidan och säga "Nu är jag klar". Straff 10 klunkar.
  • Högerhänta skulle dricka med vänster hand och tvärtom. Straff 15 klunkar.
  • Men fick inte säga "Du" till någon. Straff 30 klunkar.
Det var riktigt jobbigt, så tillslut la vi ner och gick till krogen istället. ^^
Först hade vi tänkt Harrys, men det verkade inte så skoj där så vi kollade cheers också, där var störst chans att den utan leg skulle komma in, så vi blev kvar där resten av kvällen fastän vi kanske utgjorde en tredje/fjärdedel av folket.. Men kul var det ändå. Jag träffade t o m fler jag kände.
Någon gång under tiden på krogen frågade jag Johanna om hon ville med på toa. Men just då var hon fullt upptagen med att bli av med fyllehickan så hon tackade nej. Däremot sken hennes sambo Mattias upp och sa att han kunde följa med istället! Och så blev det. Haha. Det var helt tokigt.
Han följde med in på tjejernas toa och fick självklart stå med kranen på och ansiktet i dörren, men han fick ändå vara med. Jag förklarade lite om vad två eller fler tjejer gör när dom går på toa tillsammans och han såg helt fascinerad ut. Ungefär då hörde vi att det stod några tjejer utanför och väntade på deras tur. Då kom vi på den mest briljanta idén på jättelänge. "Vi går ut och låtsas som om vi har haft sex!" Klart vi måste det! Så vi öppnar dörren, jag går ut först och ser så försynt och skyldig ut som jag kan, efter mig kommer Mattias och lyckades nog ännu bättre, för vi hörde kommentarer som "ojoj" och "nämen ojdå" när vi gick förbi flickorna.
Sen var tanken att han skulle gå in på toa med Johanna och efter det jag och Johanna, så att tjejerna kunde se det, men ingen av oss kom ihåg hur dom såg ut så det blev aldrig av. ^^ Men kul var det! Jag har inte skrattat så på länge. =D

Så stängde krogen, bara sådär. Då mutade jag med mig Pierre till kungsköket och bjöd på kebab. Det var den godaste kebaben någonsin! Vi traskade hemåt ätandes och blev ståendes och pratade politik och allt möjligt bös i typ 40 minuter i kylan innan det verkligen var dags att gå hem och krypa ner under täcket.

Nu är det idag och jag vaknade långt innan jag tänkte. Men jag har en obefintlig huvudvärk och är bara lite hungrig så det är okej.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0