Plugg

Det känns som om det enda jag gjort idag är att plugga.
Det är så klart inte sant, men nästan faktiskt. Tog ett par pauser för mat och lite tv, men det blev en del gjort och det känns ganska bra.
Måste försöka plugga ännu mer imorgon. Ska ha prov i Medicinsk Terminologi på fredag. Massa latin och grekiska. Prefix och A-system och jag vet inte allt vad det heter.. Och självklart typ en miljon glosor!
Skulle gjort engelskaprovet jag missade när jag var sjuk idag, men då finns inte mitt prov bland prov-tantens högar och naturligtvis är inte min lärare kvar på skolan då. Så det får bli att göra en annan gång. Prov-tanten föreslog fredag kl 8. HA! Säkert att jag ska göra två prov på en dag.. Fat chance.
Och på onsdag ska vi har prov i Medicinsk Dokumentation. Hur man skriver olika saker på olika sätt och hur man ändrar allt i word och annat bajs.
Jag har funderat på att försöka träffa lite folk i veckan, men jag vet inte riktigt när jag ska hinna det. Men det löser sig nog. Hör gärna av dig om du vill ses så ska jag försöka!

På lördag ska jag ha lite kaffe o kaka och grejjer här. Mamma, Ronny, Mormor o morfar, MajLis o Josef och så klart den bästaste brodern jag har, Krille. Först blir det mat med Mamma, Ronny o morföräldrar. Mormor ska laga god kycklinggrej med ris som bara hon kan. Sen kommer dom andra och då ska vi dricka kaffe, äta äggost och tårta och kakor och kanelbullar.  Jag ska stå för kanelbullarna har jag tänkt, resten står den obestridda kak-, tårt och äggostdrottningen mormor för.
Shit, jag måste få in att baka också då...
Sen på kvällen är det provsmakning av godsakerna som är kvar för några av mina vänner om dom är intresserade?
Min mormor heter förresten Ester. Jag tycker bara mer och mer om det namnet. Jag tror jag ska namnge en av mina döttrar det och jag får två. Förstaplatsen är för alltid Lovisas.
Lovisa Margareta Löveryd
Esther Margareta Löveryd
Tycker jag är jättefina namn. Margareta är ett släktnamn som både jag, mamma, mormor och gammelmormor har fått. Det tänker jag inte låta gå till spillo.

Jag känner att jag bara babblar, men det är väl vad sånt här är till för..
På fredag ska vi luncha med klassen i Vänersborg efter skolan. Ska bli mysigt. Koppargrillen heter stället.. Fiskfilé med dillsås kan nog vara gott.
På fredag fyller lilla Pia år också. Och Flip. Fira lite ska man nog göra, men inte för mycket eftersom lilla familjen kommer på lördan.

Kanske dags att krypa till kojs nu. Börjar inte förrän sent, men det kan vara bra om jag kan få lite gjort innan skolan börjar för en gångs skull.

Goodbye world.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0