Önskedrömmar?

Jag drömde om vampyrer inatt.
Jag hade träffat en vampyr. Han var min drog och jag kunde inte vara utan honom. När han lämnade mig blev jag orolig och rastlös och kunde inte tänka på annat förrän han kom tillbaka. Han levde tillsammans med sin syster som också var vampyr.
Plötsligt befann vi oss mitt uppe i ett krig. Det verkade som om alla slogs mot alla och jag hjälpte mina vampyrer så gott jag kunde. När han blev skadad fick han dricka av mig för att återvinna styrkan. Det var en av de hemskaste och underbaraste upplevelserna jag varit med om. Från den stunden fanns ingen annan i mitt liv än honom. Jag var hans.
När kriget var över var det som en självklarthet att jag skulle bo med min älskade och hans syster. Hon verkade inte riktigt tillfreds med detta, men accepterade mig ändå. Vi var i en mataffär eftersom jag behövde äta mat. Det var nog längesedan min älskade var i en affär och han verkade tycka det var väldigt roligt att få gå mellan hyllorna och plocka på sig allt han tyckte jag behövde och nästan allt annat med. När vi kom till flinghyllan blev det en diskussion om jag skulle ha flingor eller müsli till frukosten. Han ansåg att müsli var det bästa alternativet, medans jag ville ha flingor. Hans systers människa, en kille i min ålder höll med mig och började klättra upp för en jättehög stege för att ta ned en kartong med flingor. Vi skrattade när vi kivades om en sån småsak, men vem vet.. Jag kanske hade smakat bättre med müsli i magen... Vi fortsatte runt i affären och där någonstans vaknade jag.

Innan denna dröm hade jag en annan där en vän till mig var med. Vi hade börjat träffas lite ensamma och känslan i magen när han kom in i ett rum gick inte att ta miste på. Han verkade känna likadant, men vi hade inte "gjort" något eller sagt någonting till någon. Vi var på bryggeriet i drömmen och jag stod framför baren med Jenny och Skuli bakom den och pratade med dom. Då kom han dit och kom fram och ställde sig bredvid mig. Tätt intill. Min mage slog volter och fjärilarna fladdrade för fullt. Så satt vi på varsin stol, också alldeles nära, och våra händer låg mot varandra emellan oss och jag kämpade emot viljan att ta hans hand, samtidigt som att det kändes som om fjärilarna i magen ville flyga ut.
I nästa stund hade min vän bytts ut mot någon jag inte känner lika väl i verkligheten. Han och jag var jättekära i varandra och spenderade all ledig tid tillsammans. Han var yngre än mig och det var inte så populärt i vissa medmänniskors ögon.
Efter det här tror jag att det var ett tomrum och sen drömde jag vampyrdrömmen.

Någon mer än jag som tror att det är önskedrömmar?
Ja, kanske inte personerna jag känner, men situationen..

(2 dagar kvar)

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0