Vecka 46

Okej. Ska vi ta det från början kanske..
I onsdags fyllde jag år (om nu någon skulle ha missat det). Då var det först fika på rådhuscaféet med några vänner, varav vissa inte alls verkade uppskatta att vara där.. Men dom andra var iaf mysiga.
Sen blev det en snabbvisit på bryggeriet hos Åsa och sen lite shopping på willys innan jag och Misja åkte upp till mig och myste en stund innan Spika kikade upp.
Det kom mer folk efter en stund och tillslut var det fullt runt soffbordet. Lite konstig stämning vissa stunder, men det funkade ändå. Jag hade iaf väldigt roligt ^^ Det blev utgång på GG senare på kvällen också. Och lite rumble på pingvin. Det kom dit en konstig kille som kallade sig själv göteborgare och slog på Johan. En millisekund senare slog och höll Pillis fast honom varpå personalen kom dit och kastade ut den överblonderade saken utan sina trasiga solglasögon. Ha!

I torsdags var det mysmorgon med Misja, Clive Owen och Eddie Murphy innan hon åkte iväg till nästa ställe. Senare gick jag och Pillis till Pingvin och åt frukost/middag/kvällsmat. Sen fick jag en film av honom i födelsedagspresent! Och så färgade jag hans hår mörkt. Vi gick till tureborg och lekte överklassmänniskor från förr under mitt alldeles för lilla paraply.

I fredags var jag i skolan och fick massa läxor. Sen gick jag till Dagson och kollade upp förkylningen som jag haft i över en månad och inte kan bli av med. Självklart kunde dom ingenting göra. "Nej Lena, du får helt enkelt leva med att du kommer vara konstant förkyld resten av ditt liv. För så fort du blir av med en förkylning så får du en ny, men det vill vi inte göra något åt." "Så du får sitta där i skolbänken med din konstanta huvudvärk, din konstant täta näsa och locken för öronen och försöka få in 1 av 10 ord i din omtöcknade hjärna."
Tex idag. Nu sitter jag ändå bara hemma. Är inte bakfull, men tät i snoken vilket (antar jag) skapar huvudvärken som bultar trots tabletten jag tog för en timme sen. Och så ska jag försöka plugga på det. Massor med små äckliga latinska ord som ska sitta som berget imorgon. Helvete. No hope.
Iaf.. fredagsnatten spenderades här, framför skärmen och msn. Blev bjuden till Åmål av Flipper, en av killarna från festen hos Kicki och Johan, och tänkte faktiskt åkt dit på lördagen om det inte var för att han fegade ur, men inte var man nog att säga det själv så jag fick höra det från Kicki. Jag fattar inte vad som var grejjen. Det hade bara varit en kul grej att göra. Ett litet äventyr någon annan stans än i Uddevalla för en gångs skull. Jag är ju inte ens intresserad av killen så det gjorde mig inget större att det inte blev av på det sättet, men det var ändå jävla dåligt att inte kunna höra av sig och säga "Tja, asså du, det passar inge bra idag. Men vi kan ses en annan gång". Det hade liksom räckt.

Så igår då, lördagen. Åkte ut till torp och handlade upp det mesta av mina födelsedagspengar, träffade Pia och en Emil där så jag fick skjuts hem! Priceless.
Väl hemma hade jag sån huvudvärk så jag trodde jag skulle gå under ett tag. Bestämde mig för att inte göra något på resten av dagen och hamnade i soffan med barnen Pevensie och prince Caspian i dvdn och godis i käften. Det måste ha gjort susen för några timmar senare var jag uttråkad och huvudvärkslös och bestämde tillsammans med Åsa att möta dom på GG och skaka rumpa i ett par timmar. Sagt och gjort, smink och lite hårspray senare blåste jag ner till stan. Hade ganska skoj ändå, fast jag var ensamt nykter och drack mängder med vatten. Träffade Pillis, som senare joinade fyllematsgruppen som ändå tillslut bara blev vi två på McD. Fick iaf sällskap en bit på vägen hem och väl här, stupade jag i säng.
En timme eller två senare ringer ett okänt nummer och jag hör en bekant röst i örat. Johan. Kickis Johan, alltså. Han var i Åmål och festade med grabbarna. Flipper, som bjudit dit mig kvällen innan med "avbokat", hade tydligen tagit Kilos telefon, ringt upp mig och gett luren till Johan.. Jag spenderade en kvart med att höra på Johans ursäkter och så där över Flippers beteende. Jag försökte förklara att det inte var hela världen, men det gick sådär. Åmålspojkar har svårt för att lyssna när dom är fulla har jag upptäckt! Sen fick jag i ytterligare en kvart höra vilken bra och underbar tjej jag är och hur mycket jag är värld och grejjer "för att jag är en sån jävla härlig tjej som verkligen förtjänar det bästa" och bla bla bla. =P Jag tror säkert han menade det.., ja, kanske en tjugondel av vad han hällde ur sig. Men det är svårt att lita på någon som bara kan prata om såna saker när han är full.
Tillslut ville som tur var Kilo inte spendera mer pengar på Johans tjöt till mig så vi kunde lägga på och jag fick sova fler välbehövliga timmar.

Idag är det söndag.. Det har varit en.. intressant.. vecka.
Förresten. Tack för alla gratulationer jag har fått!
Dom är uppskattade!
Jag ska se om jag kan få något pluggat idag. Vet inte hur, men det löser sig förhoppningsvis.
Bye bye, world.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0