Arg

Jag blir så trött på min kropp.
Idag mår jag mycket bättre än igår. Jag har huvudvärk och är "vanligt" förkyld, typ.
Ingen feber alls.

Iof var det nästan samma sak igår, innan jag åkte ner till willys och handlade.. Då fick jag ju feber på eftermiddagen.. Med min tur så skulle det inte alls förvåna mig om jag bedöms som nästan helt frisk på Vårdcentralen om en stund och blir sämre när jag kommit hem sen. Jag kommer bli sämre och inte vara sjukskriven längre än en dag eller två. Vilket gör att jag måste åka ner dit igen och få en ny sjukskrivning. Jag säger bara att det inte skulle förvåna mig.
Jag är så trött och utmattad så jag inte vet var jag ska ta vägen.
Hela min kropp skriker efter vila, fastän jag vilat hur mycket som helst. Jag gick och la mig nio igår och gick upp åtta imorse.., fortfarande trött. Jag vet inte hur jag ska orka.

Åh nej, tänk om jag får en sån där läkare jag inte förstår igen.. Eller en sån där som bara kör över mig och det hela slutar med att jag står utanför Dagson, med eller utan recept i handen, ser ut som ett frågetecken och inte har greppat eller förstått något av vad läkaren egentligen sa till mig att göra. Det har hänt flera gånger, på olika ställen inom sjukvården. Jag har liksom inte fått en förklaring på vad som är fel på mig, eller vad konsekvenserna är, eller liknande saker. När jag är sjuk och det påverkar mitt huvud på något sätt så behöver jag få saker och ting förklarade för mig ordentligt. Läkaren skulle behöva se mig i ögonen efteråt och fråga om jag förstår vad han/hon säger..

Nu ringde larmet, en timme kvar till min tid.
I have no hope.
Only wishes.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0