Mhmm

Tror du jag fick sova?
Nej..
Jag fick besök av en frusen och upprörd vän.
Han hade tagit sig hem till mig mitt i natten av någon anledning.

Klockan fyra på morgonen öppnade jag iaf porten och släppte in honom, skakande.
Som vanligt var det "en trappa till" när vi gick upp och väl inne slängde han av sig sin tröja och fick låna en fleecetröja av mig. "Du kommer bli så arg på mig Lena"
Och ja, det blev jag.
Men framför allt orolig. Rädd.
För hans skull, inget annat.
Sen gick vi och la oss.

Igår var han här hela dagen, gick inte hem förrän åtta på kvällen.
Vi spenderade vår oerhört värdefulla tid med att se på tv och film. Och äta mat.
Sa nästa ingenting om vi inte var tvugna.
Men det var en bekväm tystnad. Lite som i samförstånd.
Det mesta av tiden i alla fall.

Men du, som nog aldrig skulle läsa det här, får aldrig.., aldrig aldrig aldrig göra så igen..
Dumhuvud <3

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0