Söndag

Braigaste söndagen på länge.
Mamma och Ronny kom och hälsade på i några timmar och vi åt pizza och tittade på en film och bara var. Tillsammans. Som om dom hade bott en halvtimme härifrån och vi hade setts varannan vecka istället för var tredje månad. Det var riktigt mysigt. =)
Sen har jag faktiskt fått plugga lite också. Har skrivit på ett arbete i psykologi. Har bara en fråga kvar..
Nån som kan hjälpa mig?
Frågan lyder:
"Det är inte bara den yttre världen som påverkar vår perception utan också vår inre värld. Vilka är faktorerna i vår inre värld som gör att variationen i uppfattningar, föreställningar och perceptioner är så stor?"
Jag förstår faktiskt inte riktigt. Tur att jag har en psykologibok så jag åtminstone fick reda på att det finns ett helt kapitel där som heter "Perceptioner". Men där står ingenting om att "vår inre värld" påverkar våra perceptioner. Jag är tacksam för vad hjälp som finns. Jag är en rookie på det här med psykologi. =P

Imorgon ska jag förhoppningsvis köpa en kappa..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0