Dröm

Jag hade en dröm inatt. Den var helt underbar ett tag, sen slutade den inte alls lika trevligt precis innan jag vaknade..
Jag drömde om en kille jag känner. En kille jag saknar en hel del och inte har träffat sen förra året.

I alla fall, det började med att jag och en tjejkompis var på stranden och gjorde någonting i sanden. Vi badade inte, men jag tror att vi hade med oss en liten trävagn så jag anar att vi fikade. Helt plötsligt började det blåsa jättemycket och jag var ensam och kämpade uppför en backe som var vägen från stranden. Det var högt gräs överallt som piskade mig på benen.
Sedan kom jag in i en jättestrandvilla. Där bodde det två människor jag inte kände igen. Jag skulle också bo där, och vara med i något tragiskt tv-program där jag behövde övervakas på något sätt. Jag var inte den enda som skulle vara med, utan in kom fyra andra människor en i taget. Först kom en programvärd, sedan en kvinna, nästa var obetydlig och sist kom den här killen som jag känner, i svarta byxor, en mörklila skjorta med svart slips och det svarta håret på ända. Jag satt i en soffa och han kom in genom dörröppningen och riktigt lyste upp när han fick se mig. Jag tror aldrig jag har sett någon vara så glad åt att se mig. Jag flög upp ur soffan och in i hans famn och vi kramades länge.
I nästa stund var det dags för tv-programmet och det visade sig vara ett bröllop! Och vi skulle inte göra annat än att springa jättefort för att tillsammans med massor andra människor bilda en gång där bruden skulle gå. Bruden kom gående helt uppklädd. Också i svart och lila, men inte i brudklänning. Jag och killen stog mitt emot varandra och strax efter att bruden gått förbi oss föll hon ner på golvet. Alla skulle rädda henne i panik och jag kom inte riktigt fram. När jag tillslut fick se henne låg hon på trävagnen jag och min tjejkompis hade haft på stranden och berättade för oss att hon hade förlorat sitt barn. Sedan försvann hon och alla andra.
Jag gick och lade mig i min säng som var i ett rum med glasväggar. På andra sidan ena glasväggen stod en skinnsoffa. Jag låg i sängen och vaknade till. I soffan satt killen jag känner och såg helt nedbruten ut. Jag vinkade åt honom att komma in och det gjorde han. Sedan klädde han av sig och låg och höll om mig hela natten (som han gjort förr).
När jag vaknade i drömmen smögjag mig upp ur sängen för att inte väcka honom. Sedan gick jag iväg och skulle laga frukost och sånt. När jag la upp frukosten på en bricka fick jag en läskig olusthetskänsla. Jag gick tillbaka in i rummet med soffan och såg honom genom glasväggen. Nu sov han inte längre, utan satt upp i sängen och verkade prata med någon. Jag gick in i sovrummet och han såg på mig med kärlek i ögonen och presenterade mig för min syster.
Och han berättade att han älskade henne.
Slut.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0