Fredag

Det har varit en låång låång dag idag.
Och den är inte ens slut än. Eller ja, för min del är den nästan det eftersom jag planerar soffläge tills ögonen åter igen knappt går att öppna och sedan in i drömmarnas värld.

Musik och dutuben och sånt där blev det som vanligt när Per kom upp igår eftermiddag. Spelade lite gitarr och sjöng när han var på dass och då han kom tillbaka frågade han "Och när ska du söka till idol då?"
Det kanske låter nonchalant, men det var en väldigt trevlig komplimang! ^^ Sånt gör hela världen lite ljusare en stund.
Jag fick (bokstavligen) putta ut honom genom dörren nån gång när klockan passerat tolvslaget för att åtminstone få lite sömn innan min viktiga intervju idag.

Några timmar blev det tack och lov, och iväg kom jag. Somnade väl 15 gånger på bussen ner, men sen var det nervösa klara blickar som försökte (och lyckades) hitta till Sahlgrenska och rätt byggnad. Kvinnan jag träffade var trevlig, men dock en chef. De två arbetande sekreterarna som var med var trevliga och det märktes att de ville "känna av" mig.
Det hela kändes iaf rätt bra och gick smidigt. Inga långa tysta stunder med väntan på frågor från mig och sånt. Bra bra.

Efteråt träffade jag Elinor från klassen som också varit på intervju där, fast på en annan avdelning. Sen bar det av till hisingen och Johnny för en kopp té och sån där musik som ingen annan lyssnar på. Eller iaf står för att de lyssnar på, haha! Trevligt men väldigt trött. Jag tror jag somnade till på soffan några gånger när han sprang runt och packade och hade sig för sin färd till Borås.
Sedan ringde Sofie och jag åkte till stan igen för lite väförtjänt skräpmat och trevligt sällskap. En sväng Misja hann jag också med innan vi tog varsitt tåg hemåt. Jag satt bredvid ett jättevarmt element som gjorde att jag nästan hann somna innan varje gång jag fick ett nytt sms.
(That one makes no sense to you at all, but it's ok!)

Nu äntligen hemma efter en, som sagt, väldigt lång dag.
Soffan kallar och allt som saknas mig är ett stort glas lightcola så hade kvällen varit perfekt..
Men nu! Nu vankas popcorn och morotskaka.

Reflektioner
Pline

Härligt GUmman! Jag håller tummarna för dig! (höll på att skriva PÅ dig)

Dagen och kvällen innan verkar ha varit fina de med!

Puss min söte raring!

2009-12-12 @ 13:32:03
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0