Fri

Det skulle man kunna kalla vad jag är just nu.
Men det känns inte så. Visst är skolan över, men vad hjälper det när jag inte har något jobb eller annat sätt att försörja mig och hyran har ökat med 600 kr i månaden..

Inatt har jag sovit i nästan 12 timmar. Känns som om jag behövde det. Ville inte ens gå upp då. Hela dagen har spenderats i soffan och småturer här vid skärmen. Utanför har snöovädret rasat närapå hela dagen och inte alls lockat till snöpromenader.

Goo Goo Dolls har gjort mycket mysig musik.
Helst skulle jag vilja lyssna på något helt annat, men jag orkar inte riktigt. Förstår du? På något sätt så orkar jag inte..
Musiken håller mig fast i en ledsenhet jag inte kan komma över. Det händer faktiskt att jag glömmer av den ibland, men den hittar mig alltid ganska snart igen. Tar liksom bort orken. Det är svårt att förklara.. Allt är svårt att förklara. Ingen vet, eftersom ingen är som jag, känner som jag eller har varit med om det jag upplever med mina tankar.. Så är det med allt. Ingen kan förstå hur du känner, eftersom ingen är precis som du.
Liknande, ja visst. Men inte likadant.

Jag känner mig fångad.
Inte alls fri.
Fast.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0