Mjaha

Söndag söndag söndag.

Har hållt igång här hemma idag så ännu har inte den typiska söndagsdepressionen kommit.
Har fixat och slängt skräp och plockat undan och nu ligger sista tvätten i maskinen nere i källarn. Hoppas jag slipper det helt och hållet ikväll.

Har fundera i flera dagar på om jag ska ta in julpyntet från förrådet och blinga upp stället här. Men det blir aldrig av. Jag känner inte för det. Jag har ingen julkänsla alls. Dessutom har jag precis tagit bort lite prydnadssaker här och då vill jag inte ha upp nytt..
Mja. Vi får väl se om det kommer upp nån gång. Siktar på innan julafton iaf =P

Var som sagt på bio igår, alldeles själv. Och det var riktigt gott. Var runt 10 personer i salongen och ingen satt precis intill mig. Gott att kunna sprida ut sig lite.
Jag vet inte om det är så många som går på bio själva? Jag gör det ibland. Det är en ganska annorlunda känsla jämfört att gå med någon. Man njuter på ett helt annat sätt. Fast man får vänja sig vid att få några blickar när man står där ensam och väntar på att komma in. Så länge det inte stör en så är det ju ingen fara.
Min mamma sa en gång att det visade på en väldigt stor självständighet och en hel del självförtroende att gå på bio själv. Även om jag kanske inte håller med om den sista biten så gillar jag att se det så.

"Who want's to live forever" kom precis på winamp. Bra att undvika sådana låtar om man vill slippa söndagsblues. Jag är oerhört känslig för musik. Mina känslor styrs nästan av det. Det behöver inte ens vara en speciell text, ibland räcker det med själva musiken för att få känslorna att flyga åt alla håll på en gång. Underligt det där. Är det fler som funkar så?

Jag har kommit på vad jag längtar efter. Jag längtar efter att få stänga av och lägga mig med en riktigt bra bok (eller fyra) och bara glömma bort allt annat. Försvinna in i en annan värld. Leva någon annans liv. Se genom någon annans ögon. Det är så underbart. Jag hoppas jag kan göra det när skolan är slut. Att jag har ro till det. För det måste jag ha. Annars fungerar det inte.

Undrar vad jag ska äta idag.. Kroppen säger att det inte räcker med bara frukost. o.0 Konstigt..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0