Back home.. Baby?

Ja nu är jag som tydligt är hemma igen.
Det var ett par mysiga dagar hos mamma. Händelselösa, men mysiga. Fick inte pluggat så mycket som jag tänkt, men det gör inget. ^^ Blev inte alls så rastlös som jag brukar bli när jag är där och det var väldigt skönt. Kunde bara slappna av och "vara". =)

Idag hade jag hoppats på att det skulle hända något som hade med utgång och träffa massa folk att göra. Men icke sa nicke och tur var det! Nu är klockan en kvart över elva och jag har varit redigt trött i en timme redan, haha. Ställde tom in en eventuell filmkväll. Börjar jag bli gammal redan?

Lite på tal om ålder.. Jag kikade runt bland mina gamla skolkamrater på ansiktsboken och förvånades över hur många som har barn.. Ska det vara så? En av de senaste fynden är redan trebarnsmamma.. vid 23-24 år? 3 barn? Fy fan, är min spontana reaktion!
Visst så vill jag väl ha barn.. Jag har inte funderat så mycket över det, känns mest som att det är en del av livet. Någon gång så ska man skaffa sig 2,63 pluttar som ska likna en själv på ett eller annat sätt.. Namn har jag också vetat om länge. Sen jag var liten fjortis och fantiserade om "den stora kärleken". Ja, jag vet, det kanske inte alls blir det jag har tänkt, men jag hoppas ändå på't för det är ett fint namn.
Jag vet att det är finns de bland mina vänner som längtar efter att få ett barn. Babysjukan har slått dem med en träklubba över huvudet.. Men jag förstår det inte.
Jag tycker fortfarande att barn är jobbiga. Dom skriker och orsakar fruktansvärd huvudvärk.. Okej okej, det finns undantag, men det är fortfarande sant.. Jag vill inte ha barn. Inte nu, inte än på länge. Andras barn går an, så länge de är snälla. Men mig med gravid mage? Tanken är skrattretande. Seriöst. Tänk du dig den! Jag slår vad om att du skrattar.

Först och främst vill jag väl ändå ha en karlslok att bråka med. Och i takten det går nu så ser väl det ut att kunna hända någonstans runt år 2027.

Men nä fan, ja ä int bitter!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0