Snö & helg

Massor med snö!
Överallt är den. Och det snöar fortfarande..!
Jag som tänkte vara duktig och gå ner till bussen igen, men icke sa nicke, det tänker jag inte göra lägre.

Jag har en hat-kärlek till snö.
Jag älskar att det blir vitt och ljust och om den får ligga kvar så kan man ha ett gigantiskt snöbollskrig. DET är roligt! Dessutom knarrar det mysigt under skorna när man är ute och går..
Men det är inte roligt när snön bara får ligga i en dag och sen förvandlas till smutsgrått slask som pissar ner ännu mer på den redan tråkigt vardagen.

Äntligen fredag, by the way..
Ikväll blir det nog lugnt och skönt någonstans i stan. Antingen här hemma, hos katten eller hos Åsa på jobbet. Beror lite på vart jag orkar ta mig.
Och imorgon.. OM jag har råd så ska jag tamigfan gå till GayGay, se DjAnneli och dansa hela natten lång! Alla borde se henne spela, hon är så jäkla härlig. Söt som socker och energi till 1000. Att hon dessutom hedrar denna lilla skitstad när hon vanligtvis spelar på festivaler är inte heller så illa!

Japp. Det är planen för helgen..
Önskan för helgen ser lite smått annorlunda ut.
Helst av allt hade jag velat åka iväg någonstans. Se något annat än det jag ser vareviga dag. Umgås med någon härlig människa som gör mig glad och ha det riktigt gött.
Jag hade kunnat ligga i soffan och se på film Hela helgen! Bara det inte var min egen soffa.

Men men.
You can't win 'em all, love.

Reflektioner
Pline

gums du hade kunnat ligga i min soffa om du ville.. alltid välkommen! Puss

2009-02-08 @ 17:10:19

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0