Yepp.

Så var den här.. Ledigheten! (erkänn, du trodde jag skulle skiva "alla hjärtans dag" =P)
8 hela dagar under vilka jag inte behöver åka till någon skola alls! Känns rätt gött faktiskt.
Men åka någon annan stans det är nästan ett måste. Jag tror det blir en sväng till mamma på tisdag eller onsdag. Stannar i alla fall en natt. Sen får vi se.. Jag blir alltid så rastlös där, även om jag älskar att träffa mamma, men det finns ju Ingenting att göra! Och jag känner inte en själ i det yttepyttelilla samhället.. Ingen som vill följa med?

Jag hade velat åka till Eskilstuna också och träffat min Pline.. Men det blir inget med det för jag har noll och inga pengar. Jag hade inte kunnat åka till mamma heller om det inte var för att mitt busskort gäller i hela västra götaland (utom gbg så klart =P). Hur nödvändigt känns det förresten.. Jag åker ju bara mellan Ua och Vänersborg.. Men iaf, jag hade tänkt hälsa på Pline, men det går ju inte nu.. Om det inte är någon som ska åka till/förbi Eskilstuna i veckan och känner sig manade att ta med mig i bilen??

Annars har jag inga större planer utan är Öppen för förslag. Läxor finns ju självklart, men de fixar jag.. Nån dag. Haha. =P

Men ja, jag kan väl inte låta dagen segla förbi utan att nämna den.. Alla hjärtans dag.
En dag för dem som har hjärtan. Ja, har hjärtan som inte är deras egna. De som har fått gåvan av en annan människas värdefullaste.
Jag skulle gärna vara en av dem. Men det är inte det enklaste. Jag har en enkel regel när det gäller hjärtan..
Jag vill inte ge bort mitt hjärta till någon som inte vill ge mig sitt hjärta..
Igen.
Då är det väldigt sällan frivilligt. Då stretar hjärtat emot och det slutar med att det blir ett svart trasigt hål där hjärtat varit. Hålet läker inte fort. Om det någonsin läker. Hjärtat kan bli helt och bli återlämnat, men om hålet är öppet så gör det fortfarande ont. Det är som om den personens själva essens fräter på hålets kanter så det aldrig riktigt kan läka. Inte förrän man lämnar personen bakom sig och vänder sig mot framtiden så slutar frätandet.

Vad mörk jag blev nu.. Heh. Jaja.
Ikväll ska jag i alla fall inte sitta hemma och vänta på att Prince Charming knackar på dörren. Jag ska träffa Åsabiten och ta en kall på cheers när hon slutat. Kanske blir det några fler som följer med, det märker vi.

Jag är jäkligt sugen på svinerier.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0