Dum, Dummare, Dummast, Jag

Dum tar sitt insulin i sista minuten innan hon ska åka hemifrån och upptäcker att ampullen snart är slut.
Dummare hinner inte byta hela baletten och hinna med bussen samtidigt så hon är optimist och tänker att det går säkert bra ändå. Det är ju bara 8 timmar.
Dummast tar insulin till fikat och vid lunchen finns det inte tillräckligt kvar för att klara hela måltiden som redan finns i magen.
Jag sitter här och börjar få huvudvärk, blir varm, törstig, toanödig, har ont i kroppen och vill gå ut och lägga mig i en vattenpöl här utanför. Jag sitter här och säger ingenting. Vad skulle jag säga? Nu? Det är liksom för sent nu. Jag skulle sagt nåt precis när lunchen var slut, men nu kommer jag bara verka idiotisk som inte sagt nåt innan. Vilket jag iofs Är. Men vem till Visa att man är dum som ett spån och gör så man själv mår dåligt?

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0