Gudars..

Jag älskar min lägenhet. Det gör jag. I vanliga fall.
Inte lika mycket när det är varmt ute dock. När det är 30 grader i skuggan ute blir det minst 40 grader i min lägenhet även om jag har alla fönster på vid gavel och det blåser full storm tvärs igenom rummen. Det är helt sjukt. Jag kan inte göra någonting. Det är som att bo i en bastu..
I natt kunde jag först inte somna förrän elva och sen vaknade jag 02.00 av att jag knappt kunde andas. Fick öppna fönstren för att få in något syre igen. Och upp på det gå upp kl 05.00 för att promenera till jobbet tidigt på morgonen! Uscha.

On another note. Jag har fått min första lön från sommarjobbet! + att jag sparat skatteåterbäringen så jag har shoppat lite ^^ Hittade massor med saker. Allt utom det som var första anledningen att åka dit. Inte ens i stan eller på nätet har jag haft någon lycka. Mitt sista hopp är Överby. Men då ska man ju ta sig dit också. Jobbar ju hela tiden! Idag har jag jobbar dagen och sön-tid blir det kvällspass varpå jag ska klara en dag innan jag får en hel dag ledig. Därefter jobba en dag och sen är jag faktiskt ledig lör-mån och då ska jag åka till mamma som fyller år och ha det gott och mysigt med henne. =) Vad ska man köpa till henne tro?? (Och, på jobbet går det jättebra, för den som vill veta! ^^)

På torp såg jag något vackert. Jag fann mig själv stå nära en kille som hade samma profil och nästan lika ostyrigt hår som Robert Pattinson. Jag fick en sån där idé, som man (eller jag) kan få ibland. En impuls som man oftast kan stå emot, men som är väldigt lockande och ibland ångrar man att man inte följde den när man hade chansen. Jag fick impulsen att fria till den här nästan-Robert-killen. Dock gjorde jag inte det och när jag tittade igen så var han borta.
Tänk om jag hade gjort det! Undrar vilken reaktion jag hade fått från hans flickvän som stod bredvid (Lucky bastarda).. What if.. Den eviga frågan.

Jag har fått låna en gitarr också! Den tänkte jag öva på varje kväll för att bli en riktig proffstrubadur! Meen, sen ramlade jag ner från fantasiträdet och hittade vardagen där andra saker prioriteras högre. ;P

What else..

JO! Jag har sett min älskling på bio. Shia LaBeouf.. Mmm. Han är så söt. Tillsammans med Bumblebee, Optimus och världens sexigaste kvinna (enligt FHM, och jag är nog ganska benägen att hålla med) Megan Fox. Men Shia har en speciell plats i filmhjärtat. Transformers 2, för den som inte hänger med, var väldigt bra. Levde riktigt bra upp till förväntningarna efter första filmen (som jag älskar!). Jag vill se den på bio igen. Gärna i Götlaborg på Bergakungens lilla biograf ^^ Effekterna var inte dåliga.

(Snart är det november! Då är det biodate i Gbg med min Edward och Åsa)


Och Pirates 2 har jag inte sett röken av. Det hade jag väl inte räknat med heller.. Men ja. Det hade ju vart trevligt om den helt plötsligt låg innanför dörren när jag kom hem eller kanske vaknade. Oh well. Jag har tröstat mig lite med att beställa de 5 första Harry Potter-filmerna från cdon så länge.

Almost time for bed. Är nog lika bra att låta fönstren vara öppna ikväll. Hoppas jag slipper vakna av fulla nötter utanför fönstret vid halv tre bara. Men imorgon börjar jag ju inte förrän 14. Det ska bli gott.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0