So.. what's up?

Nja, inte mycket. Det knallar på. Haft massor i skolan det senaste, vilket jag använder som ursäkt för min frånvaro.
Huvudvärken har blivit bättre, för den som är intresserad. Det var kanske förkylning + stress + ögonundersökning + nya glasses som orsakade den. Jag kör på det i alla fall.
Var hemma en sväng hos Åsabiten i lördags, fick till min fasa höra caroline af ugglas be om nåt med vad som skulle lika en sångmelodi. Nej, tack.. Senare gick jag ut med lite folk, och även om det var rätt slött och nyktert för min del så hade jag till största delen trevligt. Det roligaste var promenaden hem med Pierre. Det var längesen jag skrattade så mycket på så kort tid!
I veckan har det varit läxor och idag gjorde jag terminologiprov. Vad som känns som en miljon latin och grekiska glosor har proppats in i min stackars hjärna den senaste veckan. Och på tisdag är det engelskaprov. Ett prov som avgör betyget för nästan hela kursen. Hahah, vilken oerhört lätt och fin börda! o.0
Och på onsdag är det nåt prov om hälso och sjukvårdslagar som är så meningslöst det bara går att vara! Det är i alla fall vad jag intalar mig själv för att slippa gräva ner mig i ett hål av ångest.. *fnittrar på gränsen till hysteri*
Men! MEN!! Efter onsdag är jag ledig resten av veckan och måndagen därpå ska jag påbörja min första praktik! Det ska bli så jäkla kul! Klart jag är nervös, men just nu är allt bättre än att behöva sitta på Louises lektioner och lyssna på sönderspelade band med tysk-danskar som kan tre ord svenska.

Glasögonen sitter som en smäck så fint på nosen. Jag kan inte förstå att jag inte skaffade dem tidigare. I början märkte jag nästan ingen skillnad, fick mest huvudvärk. Men nu är typ allt på skärmen lite småsuddigt utan dem. Bästa köpet på åratal. Fortfarande synd att de var så dyra, dock..

Ikväll är det fredagskväll. Åsa jobbar, så jag kanske ska bege mig ner dit om en sväng. Jag får se lite vart aftonen tar mig.. Jag är fri som en vind. *säger hon och blickar drömskt ut genom persiennerna*
Any how. Give me a ring, loves.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0