Självdisciplin

"Jag måste gå ner i vikt! tänker hon samtidigt som chipspåsen i skafferiet viskar kärleksfulla ord i hennes öra"

Självdisciplin är ett för mig mycket konstigt ord.
Disciplin, förstår jag.
Själv, likaså..
Men att sätta ihop dem till ett ord som innebär att jag behöver ha disciplin över mig själv! Vad är det för hittepå?

Okej okej, jag erkänner.  Litet uns av självdisciplin har jag faktiskt. Jag har slutat röka.
Jag har inte rökt på över ett halvår och det känns oerhört bra måste jag säga. Men stoltheten över min självseger börjar blekna och nu står jag där med frågan jag inte vill se. Inte vill höra talas om, trots att den snurrar i mitt huvud många timmar per dygn..

Tjockheten, Fetman, Obesiteten, Valkarna, Gäddhängstendenserna, Tjocknacken, Tjockmagen, Tjockisfingrarna, Fläskmagen, Fetinglåren, Trippelarmarna och Quatrippelhakan.. Ja jag kan fortsätta länge.

Det grämer mig. Jag mår dåligt av det. Jag vill helst inte se mig i spegeln om jag inte står framför en speciell spegel i spegelhallen på Liseberg!
Men lik förbannat så har jag idag varit i affären och köpt både chips och choklad. För att jag av någon outgrundlig anledning tyckte att jag förtjänade det! Well.. The mind works in mysterious ways heter det va?

Nej, det kanske är dags att jag slutar ljuga för mig själv och inser att jag är en tjockis! Har alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara. Jag ska be mina barn, om jag får några, att gräva upp mig när jag varit död i några år och ta kort på mitt skelett och skicka ut det till mina överlevande vänner tillsammans med ett kort. "Titta! Hon lyckades tillslut!"

Nu mina kära vänner, är det dags för chips och choklad!

Reflektioner
Pline

Älskade rara söta underbara tjockis!



Jag med..

Och jag asgarvade åt detta inlägget för jag vet preciiiiiis vad du menar!

Åt just en hel chokladkaka.. inte för att jag förtjänade det utan för att jag var sugen så det så!

haha.. men vet du va??

Vi är ialla fall jävligt söta tjockisar!

Älskar dig mitt fluff..

2009-05-13 @ 21:57:14

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0