Jomenvisstsörru.

Praktiken går ganska bra. Så bra som den kan gå med tanke på att det inte finns en plan för hur jag ska arbeta. De här första dagarna har jag flyttat mellan olika rum och datorer och folk flera gånger om dagen.
Och jag skriver skarpt redan. Känns sådär. Att skriva skarpt innebär att man skriver "på riktigt"; om riktiga patienter och besök osv. I slutändan av praktiken är det tänkt att man ska vara självgående antar jag, alltså att man inte ska ha någon som kollar ens diktat. Men det har jag inte ens nu. Jag skriver skarpt och frågar bara om det är något jag inte vet. Precis som alla andra som jobbar där, men som får femsiffriga belopp för arbetet de gör.
Jag får 7820 kr i månaden för ett heltidsjobb. Yey me... Det är extra roligt när jag faktiskt HAR arbetat som läkarsekreterare i sommar och skrivit skarpt, hanterat kassan själv och fått pengar för det. Så nu gör jag samma sak, fast för existensminimum. Nej förresten.. Jag fick mer pengar i socialbidrag.

Idag vaknade jag med halsont, snuva och småvärk i kroppen.
Nu är jag lite hostig och börjar få huvudvärk, men det andra är bättre.

På måndag har jag inget fungerande badrum längre.
På två månader.

Sen får jag 600 kr mer att betalt i hyra varje månad.
Mm.. Det är fruktansvärt Ovärt.
Jag hade varit helt nöjd med att fortsätta ha kvar mitt gamla kök och badrum. Jag behöver inte förändring i mitt hem.
Städtjejerna var nyss här och tog bort golvpappen. Så meningsfullt när den knappt var smutsig och de ska börja om 4 dagar igen.
Renoveringstanten rekommenderade mig inte att vara hemma när de börjar här. Borra upp betonggolv och skit ska de göra då. Kommer fan skaka i hela huset.

Nej, jag vill flytta.
Alternativt bli rik.

Rik låter bra.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0