Nytt "hem"

En liten uppdatering.

Min morfar, bless his heart, ringde till uahem i morse och pratade med tanten som är ansvarig för renoveringen. Och nu har de fixat ett studentrum till mig.
Och mormor och morfar kommer och hjälper mig att flytta dit lite saker imorgon. Typ säng, bord, dator, tv och sånt. Det jag kommer använda mest. Jag kommer att ha ett eget badrum. Med vatten! Och fungerande toalett! Och dusch! Visserligen delat kök, men det är helt överkomligt efter att ha varit utan kök ett tag. Och det gäller ju inte jättelänge. Lite mindre än 2 månader och föhoppningsvis kan det gå snabbare sa tanten. Nu ska vi väl inte hålla andan angåenden det, men men.

Inatt sov jag hos min "bror" och det blir nog samma natten som kommer. Imorgon kommer jag sova i ett helt nytt hem.. Superkonstigt. Så mycket har bara vänts upp och ner och tillbaka igen, fast på snedden, inom loppet av några dagar.

Men mormor och morfar kommer iaf imorgon, det blir gott.

Reflektioner
pline

åååhhh gud vad skönt att höra!! Du får hälsa dina morföräldrar så gott från mig och ge dem varsin varm kram i hälsningen! Det är bra att någon hjälper dig när det blir tungt. Ibland kan man bara inte ta tag i allt själv.. det blir liksom för mycket omkring!

Puss

2009-10-23 @ 08:17:48

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0