Here I am.

Jag har blivit oförlåtligt dålig på att blogga det sista. Fy mig.
Tänk om det berodde på att jag hade skaffat mig något bättre att göra på kvällar och nätter men så var icke fallet.. Jag känner mest att jag inte har nåt att skriva om så ofta. Inte idag heller.
Jo, Åsa har kommit hem från Norge! Det är bra ^^ Och vi hoppas att hon får en lägenhet här så vi blir grannar. Tänka sig så käckt!

Igår var ett litet äventyr.. Upp tidigt och vänta på renoveringsgubbarna som inte kom förrän vid nio (och bytte då bara låskolven). Lunch på stan, intervju med världens tjatigaste biträdande verksamhetschef (vilket iof är bättre än någon som inte säger något), ut till torp och shoppa onödiga och nödvändiga saker!, äta på donken och åka bussen hem. När man med andan i halsen bestigit mina trappor så fungerar inte den nya nyckeln till det nya låset! Får ringa jouren som kommer och öppnar åt mig. Jourgubben berättar att det förmodligen är ett stift i låset som hänger sig, det ska komma en annan hit idag och byta låset igen så jag inte måste stå och lirka en halvtimme innan jag kanske kan öppna när jag kommer hem från skolan.
När jag väl kommit in och han har gått så är klockan halv tio och ingenting av det jag tänkt göra resten av min kväll blir av. Jag la mig i soffan och glodde på dumburken. Vid tio ringer telefonen. Min syssling! Han som jag inte träffat på över ett år nu eftersom han inte var med på årets släktträff. Vi pratade i nästan en timma, det var roligt att höra lite öbo-dialekt igen!

I skolan, som för övrigt har börjat igen (sista terminen!), har jag 1000 saker att göra. Just nu är vi uppe i ett projektarbete som är ganska stort och ska vara klart i början av oktober. Det kanske verkar länge men med tanke på storleken på arbetet är det alldeles för kort tid! Bläh.

Nej, det bara klagas hela tiden, men det är väl lite det en blogg är till för..
Nu ska jag äta frukost och vänta på att få ett nytt lås innan det bär av till skolan för att vänta av en timme.
Inte 5 av 5 toast!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0