Do or don't

Jag förstår inte varför det är nodvändigt att förstöra en komplimang när man har sagt den..

Let me explain.
Om man är tjock och någon säger "du är så vacker gumman" så är det som vilken komplimang som helst, väldigt trevligt att höra. Men om man fortsätter meningen med "fast du är som du är" eller något liknande så tar det bort hela skiten.
Så vad? Man kan inte vara tjock och fin? Attraktiv?

Jag förstår inte, är det fel för människor att säga att någon som är tjock är snygg? Känner de instinktivt att "oh nej, jag kan inte säga att hon är snygg, då kanske hon tycker det är okej att se ut så där" ? Och då lägger de till det där sista?

För egen del tycker jag man lika gärna kan hålla käften om man inte kan säga att någon ser bra ut utan att lägga till "trots att ....".

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0