Inatt jag drömde

Jag satt hemma i min mormor och morfars trädgård med en människa jag träffat en endaste gång. Men ack vilken vacker syn det var. Mina morföräldrar har ett traktordäck som är målat i vitt och rött i trädgården och det satt vi i och pratade om livet och allt som hör därtill. Det var en underbar dröm, jag kände mig så tillfreds.. Så rofylld och glad.

I nästa dröm var jag i ett rum med någon jag inte minns. Det var uppdelat i två delar, som om det var gjort för 2 personer att bo i, men med bara en stor säng i ena hörnet. Killen som var där var yngre än mig och skulle flytta ut från rummet och sin mamma, vilket var konstigt eftersom jag tror att jag också bodde där, även om det bara var tillfälligt. Det var vatten på golvet vi torkade upp i ett hörn. Sedan kom det en gigantisk spindel. Jag menar jättestor, så som de bara blir i drömmar och den var jätteäcklig. När killen dödade den blev det en stor pöl av gul gegga som han fick städa upp själv, även om jag hjälpte till att hämta mer toapapper som jag köpt samma dag.
När allt var uppstädat kom mamman hem och sa åt oss att ha toalettpappret där vi båda vet var det är så att det inte tar slut utan att vi är medvetna om det.

I den sista drömmen var det som om jag var i Harry Potter, fast en okänd bok. Då var det en häxa som var elak och hon hade satt ihop en konstig konstruktion med garntråd och ädelstenar i en busskur som hon var väldigt beskyddande över. Vi (mitt gäng bestående av de goda häxorna och trollkarlarna och jag) lyckades tillslut kasta snö på garnet så det gick sönder. Då flydde häxan efter en hästvagn som åkte i superfart och förvandlades till Voldemort. Vi jagade honom en lång väg med massor med snö men tillslut lyckades han finta undan oss och försvann runt hörnet på den gamla ICA-affären i Hällevadsholm där jag växte upp.

Sen var klockan 10 och då vaknade Lena.
I princip varje dag.
Jag gillade första drömmen bäst. Usch så snygg han var/är!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0