Vampyrdagböckerna

Jag har precis (bokstavligen) läst ut fjärde boken i the vampire diaries-serien. Jag trodde det skulle vara mycket jobbigare att läsa på engelska, men det går i princip lika lätt som svenska!
Började läsa dem igår och blev ganska förvånad över hur mycket serien skiljer sig från böckerna. Både i karaktärernas utseende och vem som gör vad och är på vilket sätt. Även storyn skiljer sig mycket. Elena och Stefan-historien är nog det som stämmer bäst av alltihop, men annars är det väldigt annorlunda.
Jag gillar böckerna. Verkligen! I alla fall när man kommer över att Elena ser ut som raka motsatsen till Nina Dobrev. Lyckligvis stämmer Stefan (Paul Wesley) i serien och böckerna överrens och jag kunde inte föreställa mig någon bättre än Ian Somerhalder som Damon.
Damon, Damon.. Han kommer nog alltid vara min favorit, vad han än gör.
Nu har jag en bok kvar att läsa, men jag tror jag ska vänta med den tills imorgon.. Eller eventuellt ikväll....

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0