Dröm sött?

Inatt drömde jag att jag jobbade på Akuten igen. Det var lite annorlunda där inne men som så ofta i drömmar visste jag var jag var. Det var inte riktigt samma människor och fikamackorna låg i en låda som jag erbjöd mig fylla på eftersom det var lite att göra den dagen. Men när jag kom tillbaka och gjorde iordning allt så såg jag att jag hade glömt salladen. Men det var inte så farligt tydligen, de var snälla mot mig ändå. Jag skulle jobba ett dubbelskift typ 07.00-22.15 och vid lunchtid gick jag ut och skulle äta och mötte Pline och en gammal klasskompis från högstadiet tillsammans, men de ville inte ens prata med mig. Bara nickade, vände bort blicken och gick fastän jag stod rakt framför dem.


Idag börjar väntandet på jobbsamtal igen. De skulle ringa denna veckan och berätta om jag fick jobbet på neurosjukvården jag intervjuades för i torsdags. Om jag inte får det ska jag på en annan intervju på onkologen denna torsdagen. Jag är ärligt talat lite rädd för jobbet jag väntar svar från. Det är en väldigt "stor" tjänst och ohyggligt mycket ansvar för en nyutexaminerad läkarsekreterare som jag. Men som alla som någonsin gått på socialbidrag vet så spelar det ingen roll vad jag tycker. Får jag jobbet så måste jag ta det. Och det är klart jag vill ha en ordenlig inkomst.. Men jag är lite rädd.

Reflektioner
ÅsaGåsa

Neej inte va rädd!=( Du kommer fixa det hur bra som helst ! Jag VET att du kan =) <3

2010-03-02 @ 11:59:34
Anonym

SKULLE ALDRIG!! Om jag mötte dig skulle jag kramas så länge så länge!!!



Och du fixar det där med jobbet om du får det.. Oavsett om det är mycket eller lite ansvar så är inkörningstiden lika lång och känns nog lika tung ändå... Och du är ju bäst!!

Älskar dig så mycket!

Puss

2010-03-02 @ 20:24:30
Pline

ja det var jag då som skrev innan >.<

2010-03-02 @ 20:25:09

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0