Torsdag

Till min förvåning blev det en ganska bra dag igår. Jag kom inte att tänka på det förrän när jag åkte hem sent på kvällen, men så var det faktiskt. Jag åkte tidigt ner till Gbg (tack vare soc som faktiskt var snabba med min ansökan) och hamnade självklart fel till min första intervju, men det ordnade sig det med. De var trevliga på Infektion och när jag gick därifrån ringde jag mormor och morfar för att se om morfar fortfarande låg på något sjukhus och det visade sig att han låg på Sahlgrenska så vi bestämde att jag skulle komma dit efter min andra intervju. Efter lunch på BK och en psychic feeling att Janne jobbade i en viss affär vilket resulterade i en stunds prat och löften om smsande för en fika senare, köpte jag 4 pocketböcker för 100:- och åkte till Sahlgrenska alldeles för tidigt. Satt på baksidan av huvudbyggnaden i en varm sol och välkomnade våren en stund. Andra intervjun, på Lungmedicin, kändes bättre än den första. Vi "klickade" bra, min intervjuare och jag. Efter det var klart åkte jag upp till 13e våningen och fick träffa både mormor och morfar i ett par timmar. Det kändes väldigt bra. Morfar var pigg efter omständigheterna, men väldigt gul i hyn och ögonen. De hade varit där sedan tisdagen och ännu inte fått veta precis Vad som är fel med morfar, hur allvarligt det är eller hur det ska behandlas. Det sista jag hörde så skulle de få träffa läkaren idag på morgonen..
Mormor och jag gick samtidigt från sjukhuset och jag åkte in till stan och shoppade lite innan jag träffade Janne och David för en fika och väldigt god choklad på ett litet café vid statyn typ. Vi hade väldigt trevligt och de följde mig sedan till bussen.
Ja, som sagt, en ganska bra dag. Förutom allt dåligt då. Jag har jättesvårt att hantera allt som händer nu. Men det är ju bra att jag faktiskt kan ha en lite ljusare dag då och då. Även om det är svårt. Det är mycket som går på rutin nu, eller som inte fungerar alls. Jag hoppas att idag och imorgon kommer göra det.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0