Update

Pratade precis med min mamma. Det var läskigt att ringa och inte veta om hon skulle vara stark nog att prata med mig, men det gick faktiskt bra. Hon har fått ett eget rum på ett sjukhus som inte tillåter mobiltelefoner alls. Jag tror det var bättre att hon hamnade där än på Skövde trots allt.
Hon hade fått några Cortisontabletter igår och de hade tagit prover idag. Tanken var att de skulle göra en gastroskopi på henne imorgon, men medans jag pratade med henne blev den flyttad fram tills idag, om några timmar. Mamma sa att hon gjort det en gång innan och att hon då fick panikångest, så hon är rädd för att göra det igen. Men hon skulle försöka. Hon måste försöka, så de kan hitta vad som är fel med henne.
Det är det som är det svåraste med allt det här, att se mamma så sjuk men inte veta vad det är som orsakar det. Och självklart är det ingen som lyssnat tillräckligt på henne för att försöka göra något åt saken. Jag hoppas så innerligt att det kommer ske nu när hon faktiskt är inlagd.. Men det finns ju inga garantier.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0