Nu händer det grejjer.

Idag har jag varit på Ögonmottagningen för en akut bedömning av de flygande stavar i ljusblå gelé jag såg förra veckan. Låter det lite konstigt? Ja, det tycker jag med. Även de på ögonmottagningen när jag ringde igår och frågade om min återbesökstid som jag väntat på i ett par månader nu. Så jag fick alltså komma in på en gång. Efter 2 olika bedövningar, 3 olika droppar pupillfixerande (så att de inte drar ihop sig), en manick satt PÅ själva ögat för att se bättre och otaliga ögonrörelser "titta upp, titta upp höger, titta höger, titta ner höger, titta ner vänster osv kom vi fram till att stavarna jag såg inte var något att oroa sig för så länge de inte blir flera och händer oftare eller om jag ser blixtar eller som en rullgardin som dras för ögat. De diabetesförändringar jag skulle bli kallad på återbesök för hade minskat och förhoppningsvis kommer de försvinna helt av sig självt. Men vi ska ändå ha en klinisk kontroll om 4-6 månader för att se så det inte blivit värre. I så fall blir det laserkirurgi..
--------
Omg omg omg. 3-4 månader. Det är ju INGENTING! Jag hade räknat med 1 år. Minst! Åh gudars. Nervös nervös nervöst.
I'll tell y'all later..

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0