Bra!

Saker och ting känns faktiskt riktigt bra just nu. Jag trivs på jobbet, jag ska vara ledig i 4 dagar i helgen eftersom det är påsk, jag kan köpa tröjor i storlek L på de vanliga avdelningarna och jag är piggare och gladare tack vare allt detta samt eftersom solen är framme och lyser på mig på dagarna. Jag glömmer bort hur viktig solvärmen är under vinterhalvåret, och lika bra är väl det eftersom den är svår att finna just då.
Idag har jag gått över 13000 steg (enligt stegräknaren på mobilen) och det känns riktigt trevligt! Var ute och traskade strandpromenaden med söta systrarna Strömberg, blev avsläppt i stan och skippade bussen även därifrån. Pratade med mormor på vägen hem och fick en liten uppdatering på vad som händer i närmaste familjen. Ibland går det lite väl lång tid mellan gångerna min familj talas vid med mig så det var ganska gott faktiskt. Mormor är i alla fall stolt över hur bra jag lyckats med dieten och det nya jobbet.

Imorgon ska jag åka till Göteborg och Sahlgrenska på eftermiddagen för att få reda på vad jag kan äta till frukost
och även exakt hur mycket jag gått ner hittills (man ska ju alltid väga sig på samma våg). Jag har 360 kr kvar på kontot och de tänkte jag köpa upp i stora staden eftersom lönen kommer redan på torsdag! Kappahl tror jag står på schemat..

Påsken närmar ju sig som tidigare nämnt och jag har faktiskt inte en aning om vad jag ska hitta på då. Jag hade en fundering på att åka ut till Fotö och ockupera mormor och morfars hus i några dagar, men hur kul kan det bli alldeles själv? Umgås är medicinen min själ mår bäst av just nu, det är helt uppenbart! Festa blir det ju inget med heller, alkoholen får allt vänta på sig ett tag till. Jag känner inget behov av att dricka, är inte ens sugen på det. Jag har haft roligt utan att dricka, både hemma och på krogen, de senaste gångerna festligheter varit på tapeten! Jag hoppas i alla fall att solen fortsätter att visa sitt vackra jag även under påskhelgen så att jag kan njuta av ljuset och kanske bättra på brännan jag redan påbörjat lite smått.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0