Idag!

Den här dagen blev en helt fantastisk dag. Jag har haft såå roligt! Jag och Per satte oss på tåget mot Göteborg 15.09. Väl framme fick jag provat lite toppar på Kappahl (storlek Large!!) men köpte tyvärr ingenting, det får vänta tills lönen kommer! Jag tror Per stod ut med det när han såg hur lycklig jag blev över att få på mig en mindre storlek. ^^ Sedan spenderade vi ca 10 minuter med att gå åt fel håll, men det slutade i alla fall med att Per fick i sig lite mat.

Sucker Punch var bra. Jag tror iaf den var bra. Det var väldigt kick-ass! Snygga töser med lååånga fejkögonfransar och strippnamn som slåss som hela karlar. Flera världar i en och ett okej slut. Började nästan, nästan böla i början, men sedan var den sentimentala biten slut. ^^ Värd att se? Absolut!

När vi skulle åka hem satte vi oss på bussen 21.30 och jag tyckte det var lite vingligt vissa stunder, men tänkte inte mer på det. När vi är typ 10-15 min från ljungskile blir bussen stannad av 2 (!) polisbilar som kollar nykterheten på våran chaufför. Han hade inte druckit men tydligen haft feber från och till under dagen. De lät honom köra vidare till slut och vi kom fram till ljungskile.
När vi åkte därifrån (efter att chauffören vinglat ut ur bussen och pausat i ca 10 min) fick han först nåt jätteryck på bussen i första svängen så det kändes som att den skulle välta, sedan skulle han köra emellan 2 bussar och lyckades köra in i en av dem med hela långsidan och förstörde en av bakdörrarna så den inte gick att öppna! Det lät hemskt och kändes som en riktig krock.
Då kom det blåljus igen och han stannade som tur var innan han ens kommit ifrån ljungskile station. Alla passagerare bara reste sig och nästan sprang av bussen, ingen ville vara kvar. Polisen (som följt honom sedsan första gången han fick stanna) förbjöd honom att köra vidare, de försökte få tag på västtrafik för att få en ny chaufför men det var ingen som svarade eller nåt sånt. Ingen av passagerarna hade iaf åkt vidare ens 1 meter med honom. Tydligen hade det legat en flaska på golvet som han inte brytt sig om att plocka upp som fastnat under bromspedalen och dessutom hade han jobbat mycket extraturer så han var överarbetad OCH sjuk.

Ute i natten och blåsten var det inte varmast men som tur var kom det en liten buss som skulle till Uddevalla efter 15-20 minuter och tog oss hem. Var framme på kampenhof 45 minuter efter tänkt ankomsttid. Per hoppade på 12:an och jag lyxade till det med en taxi hem. All n'all var det en riktigt bra och rolig dag, trots allt. Jag hoppas på repriser (dock utan dråpförsök)!

Här är jag och Per på väg hem, lagom pigga. ^^


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0