In the afternoon

Jag gillar eftermiddagar på jobbet. Dels för att telefontiden är slut och ingen kan ringa och klaga för att det inte finns några tider att boka, men mest för att jag kan ha på musik när jag sitter här och tristessurfar.
Vi diskuterade det igår, min kollega och jag, att man borde ha betalt för hur mycket man gör på jobbet, inte för hur länge man sitter av sin tid. Hennes man har ett sånt jobb där de har mer eller mindre att göra olika dagar i veckan. Har de lite att göra en dag så kan han sluta tidigare, förutsatt att han arbetar över de dagar det behövs. Här sitter jag och tar emot 2-3 patienter i timmen, har arkiverat allt som ska arkiveras och fixat allt som behöver fixas inför hösten och lyssnar på radio för att fördriva tiden. Om jag stannar tills jag ska sluta får jag betalt som vanligt, men om jag går tidigare så får jag minus på min flextid (för mycket minusflex = mindre klirr i kassan den 27:e). Vad väljer man? Jo, givetvis att stanna. Men det känns lite illa.
Tur att jag trivs så jädrans bra här på mitt jobb! ^^

Idag ska jag tvätta 18-22, förhoppningsvis orkar jag städa också. Det ser ut som 7 svåra år på mitt golv hemma. Usch.
Jag har varit så trött det senaste och vet inte riktigt varför. Är det kroppen som känner av att hösten är på intåg, kanske? Oavsett så hoppas jag att det går över. Helst på en gång!


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0