..and a merry, merry christmas to y'all

Julafton är här!

Varje år väntar jag mig att den härliga, förväntansfulla känslan från min barndom ska komma och bosätta sig i mitt bröst, men de senaste åren vill den inte riktigt hitta sitt säte.
Är det för att jag börjar bli för gammal? För att jag inte anstränger mig lika mycket nu när jag är ensam hela december utom just på julafton/juldagen?
När jag bodde hemma med mamma pimpade vi ju alltid lägenheten med varenda liten tomte, snögubbe och ängel vi kunde hitta. Hemma hos mig har jag satt lite glitter i mina 2 stackars växter och fixat en adventsljusstake av tomflaskor och lite pynt, that's it.
När man tänker så är det kanske inte så konstigt att julkänslan inte kommer när den brukade..

Det som faktiskt ÄR mysigt just i juletid, eller framför allt denna afton, är ju att få spendera tid med min mamma och hennes föräldrar. Det är påfrestande att bo 5 personer i ett litet hus när man är van att bo ensam, men när jag vet att det bara är ett par nätter så går det ändå ganska bra.

Jag trivs här.
Jag är älskad här.
Och jag vet i mitt hjärta att det aldrig kommer förändras.

Där, just där, tror jag att jag hittade min julkänsla.


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0