Found it!

Nu säger de att det ska bli ljusare igen.
Jag hoppas att de inte ljuger.

Är det inte lustigt hur man pratar om "de" men aldrig specificerar vilka "de" är..?
Kan ju vara vem eller vad som helst.
Fast jag antar att man förutsätter att den man pratar med har hjärna nog att lista ut att de "de" man pratar om är relaterade till samtalsämnet och till följd vet eller har ett hum om vilka man pratar om.
Hängde ni med där? ;P

Idag ska vi äta julig mat hos mig. Jag stekte 5 pannor med köttbullar igår. Jag hoppas de blev bra och räcker.. Men jo, det ska nog gå.

Imorgon kommer mormor och morfar och hämtar mig kl 13, sen stannar vi och äter någon lunch och efter det bär det av till mamma för julfirande. Jag kommer nog hem på juldagen, senast annandagen. Men det ska bli gott med lite familjemys. Sedan har jag ju 2 veckors vänskapsmys framför mig, om jag (och de) vill.

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0