Men skjut mig..

Jag blir så jävla trött.
Här satt jag och höll på att bli på bättre humör och så får man det där samtalet igen.
Jäkla föräldrar.

"Det är Så OTROLIGT synd om mitt barn som har brutit nån extremitet och inte kan göra ditten och datten efter att gipset åkt av och vi måste få hjälp NU."
"Då får ni komma på vår Öppna mottagning som vi har 3 ggr/vecka. Ni kan själva välja om ni vill komma på tisdag/torsdag morgon eller onsdag efter lunch. Behöver ni snabb hjälp så kan ni komma redan imorgon 07.45."
"Ja alltså, det har vi lite svårt för, att sätta oss där och vänta. Finns det ingen möjlighet att boka en tid?"
"Jo, det finns bokningsbara nybesökstider men den första jag har ledig i så fall är inne i januari. Vill ni gärna ha en bokad tid kan ni söka er till Herrestad där de bokar nybesök, oftast inom 1 vecka."
"Men vi bor ju inte så långt från er."
"Då kanske det kan bli lite klurigt. Men kommer ni tidigt till Öppen mottagning så kommer ni ju inte bland de första och får hjälp snabbt."
*låter otroligt missnöjd* "Ja, fast jag jobbar ju och det blir lite jobbigt om jag ska missa så mycket av min arbetstid för att sitta där och vänta."
"Jag förstår, men som sagt, är ni här tidigt så brukar det gå ganska snabbt."
"Jaja, jag får se, ge mig de där tiderna så ska jag ringa till Herrestad och se om de lite mer hjälpsamma än er."
....

Så Otroligt viktigt var det att du/barnet kom in precis just nu, ja...
Flexibilitet någon?

Och nej, det här samtalet är Inte någon engångsföreteelse, det händer minst en gång i veckan.
Jäkla människor.
Bah!

Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0