9

Idag är det 9:e dagen på dieten och det är 9 dagar kvar till löning.
Nu får jag ju inte direkt någon lön att tala om, men jag har ändå pengar på kontot som jag lovat mig själv att inte röra förrän då, så lite som löning blir det ändå.
Jag har lite köpnojja. Jag vill handla. Många böcker, men också en ny väska och självklart massor med filmer och 1000 andra saker. Köpa köpa köpa. Nu nu nu!
Vanligtvis kommer inte de här dagarna förrän strax innan löning, men nu har jag inte haft några pengar att röra på mig så jag antar att mitt impulsschema är lite fudged-up.

Det blir mycket om böcker idag, men jag har länge drömt om ett eget bibliotek. Ett mysigt hemmabibliotek med mörka väggar och inbyggda hyllor i åtminstone 2 hela väggar. En oändligt bekväm jättefåtölj framför en mysig brasa och ett stort fönster ut mot skogen är också tillbehör som önskas. Lite i den här stilen:



Uppstoppade djur eller skelett över spiselkransen går bort, but you get the picture. Vore inte det en önskedröm så säg.

Mitt andra drömrum är väl föga överraskande en egen bio, med vräkiga ställbara säten på 3-4 rader, långa gardiner längs väggarna och givetvis framför duken. Ett rum gjort endast för att se på film i. Kan det finnas något bättre?



Eller den här, helt sjuk hemmabio värd c:a 6 miljoner:


Reflektioner

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0