A whole new life

Idag 11-02-07 har jag slutat äta mat.

Låter allvarligt, inte sant? Och det är det också. Jag har haft siktet ställt på denna dag ett tag nu, och idag är den tillslut här. Jag kan inte säga äntligen, för vem vill vara utan varm mat?
Ja, det är så klart inte så att jag gått ner mig totalt och deppat ihop, snarare tvärt om! Jag har bestämt mig för att försöka gå ner lite i vikt.

Alla dagens 4 måltider är nu ersatta med pulverdietsoppor! Låter helt galet, jag vet. Men så är det. Jag ska kämpa så gott jag kan. I 12 veckor är det tänkt att jag ska äta pulver, och endast pulver. Sedan ska jag steg för steg byta ut pulvret mot mat. En måltid i taget. Så någon gång i juni är det tänkt att jag ska vara tillbaka med er vanliga matvanemänniskor igen.

Idag har det faktiskt gått rätt bra. Bättre än jag befarade i alla fall. Tur att jag jobbar lite nu så att jag kan koncentrera mig på annat än hungern. Jag har skrivit journaler som en raket idag, haha.

Det här är vad jag ska leva på nu..

Modifast nutrilett

Mina smaker, som jag har hittat och tycker är helt okej är:

* Modifast Banan
* Modifast Jordgubb
* Modifast Vanilj
* Nutrilett Kycklingsoppa

Jag har iofs inte provat alla än, har faktiskt några som väntar i skafferiet, men det finns inte mycket som faller den här fröken i smaken.. Banan är helt klart den godaste. Inte alls "pulvrig" och smakar lite som Banana skids.

Jag ska mäta lite på mig själv, väga mig och sånt och hålla koll på vad som händer. Jag hoppas på massor!
Det känns redan som att jag har tappat minst 7 kg, bara idag! ;P

Bara så att folk och vänner som kanske läser här någon gång i halvåret vet, så vill jag inte ha en massa pekande och sägande som "nej, så där skulle du ju inte göra", utan bara stöd. Klarar jag det inte, så klarar jag det inte. Men om jag klarar det så kan jag garantera att ert stöd kommer ha hjälpt mig en stor bit på vägen!

<3

Reflektioner
Pauline

Älskade kära bästaste fluff!! Du fixar det.. :) Du fixar ju vad som helst!



Kraaaam kärlek och lycka!!

2011-02-07 @ 22:19:45
URL: http://paulinepousars.blogg.se/
Malin Strömberg

Heja heja! Det är klart att du kommer fixa det här. Du är smart, du är stark, du är snygg! Jag tror det kommer gå skitbra! KRAMAR!

2011-02-09 @ 14:49:50
URL: http://snyggmalinn.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0