Bara 80 dagar kvar..

Idag var jag på mottagningen för min första check-up. Jag kan meddela att jag inte tycker om deras våg lika mycket som min! Min visar nämligen ca 1½ kg mindre än deras gör. Buu!
Så jag tänkte att jag kör på min, HA!

På vägen till Gbg ringde det från ett okänt nummer och på andra änden var det någon som ville att jag skulle komma in akut och jobba på Kyrkbyns Vårdcentral. Självklart! Sagt och gjort, efter besöket hos sköterskan bar det av till Hisingen Island och ännu längre ut än jag brukade jobba. Där var alla läkarsekreterare sjuka så jag fick hugga i på en gång, haha. Jag ska jobba där hela dagen imorgon. Tänk vad spännande livet kan vara ibland!
Jag var så uppe i jobbet att jag glömde bort den sista shaken, haha. Underbart nog var jag inte hungrig, utan klarade mig nästan en hel timme extra utan problem!
Jag fick dessutom varit teknisk support för skrivartrubbel. Jag gillar när folk antar att man kan saker som man faktiskt kan lösa!

Idag har jag fått brev från CSN, tack och lov. De har inte tagit bort inbetalningskravet på mig, men avgiften är sänkt med typ 2/3.. Så nu ska jag "bara" betala 655 kr i slutet av den här månaden när jag inte har någon inkomst. Hmm. Men det löser sig. Faktiskt, så får det lov att göra det nu.

Oh, oh! Mina jordgubbsshaker ligger och väntar på mig på Willys, jag ska hämta dem imorgon. Längtar hemskt efter en extra sort att växla mellan! 4 smaker (veggiesoppan var faktiskt helt okej!) är lite i minsta laget..

What else.. Jo! Jag fick se en bild på en av världens vackraste män idag. En man som bara blir snyggare ju mer åren går. Gray streaks är ju alldeles fantastiskt på viss karlar!



Jag märker att jag väldigt ofta längtar hem till min soffa och en härlig, mysig filmkväll under dagarna. Se alla Harry Potter-filmerna, Sagan om Ringen, eller ja, nåt sånt. Men när jag väl kommer hem till min tomma, tråkiga lägenhet där popcornen lyser med sin frånvaro, så är det inte alls lika lockande. What's the dealio?

Delvis kanske det är för att jag inte har tid att se så mycket när jag väl kommer hem, och jag hatar(!) att stänga av mitt i en film.  Det känns som om jag sviker dem, eller nåt. Udda? Ja, jag vet.. ^^ Så jag får helt enkelt vänta tills jag är ledig, som typ i helgen kanske. Fast då är det mycket roligare att hitta på andra saker. Frågan är dock vad jag ska hitta på nu när jag inte äter eller dricker längre =P
Åh nej...
Tragiskt, Lena.. Tragiskt!

Reflektioner
Pauline

Haha nej inte tragiskt Lena.. Underbart!! DU är så stark!



=) Love u! <3

2011-02-10 @ 22:34:53
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Share your thoughts:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0